  • 1. Data: 2005-08-28 08:45:15
    Temat: Przeniesienie domeny na inny serwer
    Od: Harry <h...@i...pl>

    Witam!

    Czy ktoś może pomóc w takiej sprawie.
    Jakie ja mam prawa do domeny com jeśli jest ona zarejestrowanan na mnie.
    Sprawa dotyczy tego typu iż chcę ją przenieśc na inny serwer, a mój
    dotychczasowy provider złośliwie (podejrzewam) nie chce mi w tym pomóc.
    Ponoc to on musi ją odblokować i zezwolić na transfer i bez tego firma
    gdzie ją przenoszę nic nie może zrobić. A najgorsze jest to że jutro
    wygasa mi termin jej ważności. mam już ją opłaconą w firmie superhost,
    ale dopóki ona nie bedzie u nich, to oni mają związane ręce.

    Bardzo poprosze o pomoc

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-08-28 09:30:51
    Temat: Re: Przeniesienie domeny na inny serwer
    Od: beztlenowiec <b...@g...com>

    Harry wrote:
> [...]
    > wygasa mi termin jej ważności. mam już ją opłaconą w firmie superhost,
    > ale dopóki ona nie bedzie u nich, to oni mają związane ręce.

    Domena jest Twoja, więc możesz z nią zrobić co chcesz, a firma, w której
    ją zarejestrowałeś jest zobowiązana Ci to umożliwić. Zastanawiałbym się
    tylko, co jeśli termin ważności wygasa... Zapytaj o to raczej na grupach
    dyskusyjnych poświęconych WWW, bo tam znajdziesz praktyków, którzy
    sprawami domen zajmują na co dzień.
    Rada praktyczna na przyszłość: nie rejestruj domeny w fimie, która
    jednocześnie hostuje serwis pod tą domeną. Wybierz jakiegoś "pewnego"
    rejestratora - ja używam od wielu lat nazwa.pl i jestem całkiem
    zadowolony. Być może w innych miejscach ceny są niższe, ale wolę
    dopłacić parę złotych i mieć wygodę - w każdej chwili mogę zmienić
    nameservery i tylko do tego ogranicza się moja obsługa domeny.

    beztlenowiec

  • 3. Data: 2005-08-28 09:48:37
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Harry napisał(a):
> [...]
    > wygasa mi termin jej ważności. mam już ją opłaconą w firmie superhost,
    > ale dopóki ona nie bedzie u nich, to oni mają związane ręce.

    Czasem tak bywa. Sam miałem bardziej skomplikowaną sytuację (poprzedni
    provider zarejestrował domenę na moją prośbę - ale na swoje dane) - całą
    sprawę przeprowadził mój obecny provider (www.virtual.pl) - nawet nie
    wiem, jak to załatwiali. Więc tobie także polecam zwrócenie się o pomoc
    tego providera, do którego się przenosisz.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 4. Data: 2005-08-28 10:08:52
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    beztlenowiec wrote:

    > Domena jest Twoja, więc możesz z nią zrobić co chcesz, a firma, w której
    > ją zarejestrowałeś jest zobowiązana Ci to umożliwić.

    No chyba, ze nie jest jego. WHOIS i wszystko jasne. Jesli wlascicielem
    jest firma tamta, to po bratkach. Niestety niektore firmy czasem
    wykorzystuja niewiedze klientow podczas rejestracji...

    Pozdr

    Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay ....... http://tiny.pl/q9dt
    Fantastyczna czwórka (Fantastic Four) .......... http://tiny.pl/qg3r
    Pan i Pani Smith (Mrs and Mr Smith, 2005) ...... http://tiny.pl/q7j5
    ________________
    http://www.fantastyka.com.pl/forum/index.php .. NAJLEPSZA FANTASTYKA

  • 5. Data: 2005-08-28 10:25:56
    Od: Harry <h...@i...pl>

    mariposa doux wrote:

    > No chyba, ze nie jest jego. WHOIS i wszystko jasne. Jesli wlascicielem
    > jest firma tamta, to po bratkach. Niestety niektore firmy czasem
    > wykorzystuja niewiedze klientow podczas rejestracji...

    Domena należy do mnie!
    Chcę przenieść ją na inny serwer.
    Dostałem takiego maila od nich:

    Po informacji telefonicznej oraz obietnicy Pana X transfer zostal
    wznowiony.
    Domeny jednak nadal sa zablokowane.
    Wypis z whois: REGISTRAR-LOCK.
    Jesli domeny sa zablokowane transfer sie nie uda.
    Domena niedlugo konczy waznosc.
    Jesli transfer do tego czasu nie powiedzie sie, moze to byc kolejny
    powod do
    zablokowania domeny do transferu (gdyz minal termin waznosci domeny).
    Nasze mozliwosci wplywu niestety sa ograniczone.

    Stary provider (firma krzak) twierdzi, ze nie dostał żadnego maila
    (ewidentnie ściemnia). Jak wymuśić na nim odblokowanie domeny, która
    należy do mnie???

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-08-28 10:54:40
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Harry wrote:

    > Stary provider (firma krzak) twierdzi, ze nie dostał żadnego maila
    > (ewidentnie ściemnia). Jak wymuśić na nim odblokowanie domeny, która
    > należy do mnie???

    Wyslac pelen oburzenia list polecony z potwierdzeniem odbioru