    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Przekształcenie SC w sp.jawną - czy obowiązkowe?
    Date: Thu, 2 Apr 2009 12:35:48 +0200

    Witam,

    pytanie moje jak w temacie, choć nieco je rozwinę.

    Wiem, że zmienił się KSH od 8 stycznia 2009 roku i od tej pory, spółki
    cywilne, których przychody w dwóch kolejnych latach przekroczyły wysokość,
    która zobowiązuje do prowadzenia rachunkowości (odpowiednio 800 tys. euro i
    1.200 tys. euro) nie muszą już obowiązkowo przekształcać się w spółki
    jawne.

    Co jednak z takimi SC, które na zakończenie 2008 roku osiągnęły takie
    właśnie obroty, na dodatek w dwóch kolejnych latach?

    Tak na "zdrowy rozum", skoro czas na to przekształcenie był bodajże
    trzymiesięczny i w tym okresie już działają przepisy o braku takiego
    obowiązku, to ja nieśmiało stawiałabym na tezę, że przekształcenie już nie
    musiałoby być obowiązkowe.
    Ale to tylko moje przekonanie oparte na nadziei.

    Jak to wygląda od strony przepisów? Trzeba koniecznie?

    Podejrzewam, że przeczytam "trzeba". A jeśli wspólnicy SC tego nie
    dokonają? Kto może nałożyć jakieś sankcje i jakie?

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna