  • 1. Data: 2004-04-26 10:49:00
    Temat: Przekręty z urlopem bezpłatnym
    Od: "Polon" <p...@i...pl>

    W PIT -11 otrzymanych od pracodawcy za rok 2001 brakuje mi zatrudnienia
    przez dwa miesiące (X,XI), a ja przecież pracowałem cały rok. Dowiadywałem
    się w ZUS-ie. czy mój były pracodawca odprowadzał za mnie w tych miesiącach
    składki - otóż nie! Powiedzieli mi że byłem wtedy na urlopie bezpłatnym !!!
    Przecież ja na żadnym urlopie nie byłem, nie wypełniałem żadnego
    wniosku urlopowego ani żadnej karty urlopowej - nigdzie nic nie
    podpisywałem!!! To jest karalne!!!(mam na to papier z ZUS-u kod w rubryce:
    kod świadczenia/przerwy 111).To jest według mnie skandal podejżewam że ktoś
    musiał podrobić moje podpisy.
    Mała dygresja:
    Biorąc pod uwagę ilość okresów składkowych oraz ilość lat pracy to po 10
    latach pracy byłbym do tyłu o 20 miesięcy składkowch to jest blisko dwa lata
    pracy!!!
    Jest mi wiadomo że inni pracownicy też sobie w ten sam sposób "odpoczywali".
    Proszę o radę czy udać się z tym do Sądu Pracy, czy to się nie przedawniło -
    mój okres zatrudnienia: 12.01.2000-10.09.2002 czy mam jakieś racje przed
    sądem.

    Dzięki .Pozdrawiam.

    p...@i...pl
    p...@o...pl
    p...@b...pl

    nr gg: 4026812

    Skype: polong

  • 2. Data: 2004-04-26 19:28:17
    Temat: Re: Przekręty z urlopem bezpłatnym
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Polon" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    Skoro to Twój były pracodawca, to bez skrupułów bym złożył zawiadomienie o
    przestępstwie. W tym wypadku to jest przestępstwo opisane w art. 219 kk.

  • 3. Data: 2004-04-28 00:11:54
    Od: "Polon" <p...@i...pl>

    Sprawa wygląda tak:

[...]

    ZUS-u - w rubryce:kod świadczenia/przerwy: 111).To jest według mnie skandal
    podejrzewam że ktoś musiał podrobić moje podpisy.

    Jest mi wiadomo że inni pracownicy też sobie w ten sam sposób "odpoczywali" i to nie
    pierwszy raz, w zeszłych latach było to samo.

    Proszę o rady:

    1.Czy udając się do Sądu Pracy w związku z wcześniejszą sprawą dot. zaległego
    ekwiwalentu urlopowego, nakreślić również ten problem?

    2.Czy tego typu roszczenie aby się nie przedawniło? (mój okres zatrudnienia:
    12.01.2000-10.09.2002)
    3.Czy ewentualnie mogę żądać od pracodawcy wstecznego uregulowania składek do ZUS-u ?
    4.Jakie kary Kodeks Pracy przewiduje za takie przestępstwo?

    Dzięki .Pozdrawiam.

    p...@i...pl
    p...@o...pl
    p...@b...pl

    nr gg: 4026812

    Skype: polong

  • 4. Data: 2004-04-28 08:48:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    1.Czy udając się do Sądu Pracy w związku z wcześniejszą sprawą dot.
    zaległego ekwiwalentu urlopowego, nakreślić również ten problem?

    Tak, ale to jest przestępstwo, więc sąd pewnie Cię pouczy, że powinieneś
    złożyć zawiadomienie. Choć teoretycznie powinien Twój wniosek przesłąć sam
    do prokuratury. Z tym, ze to wydłuży czas reakcji.

    2.Czy tego typu roszczenie aby się nie przedawniło? (mój okres
    zatrudnienia: 12.01.2000-10.09.2002)

    To jest przestępstwo i przedawna się jak przestępstwo.

    3.Czy ewentualnie mogę żądać od pracodawcy wstecznego uregulowania składek
    do ZUS-u ?

    Oczywiście\, że tak. Ale najprościej drogą karną. Złożysz zawiadomienie i
    tyle.

    4.Jakie kary Kodeks Pracy przewiduje za takie przestępstwo?

    To jest unormowane w kodeksie karnym. Art. 219 kk.