  • 1. Data: 2004-04-26 10:20:44
    Temat: biurokracja
    Od: "Aleksander" <A...@s...ca>

    Pisze ksiazke o biurokracji.

    Bede bardzo wdzieczny o kazda wiadomosc o przejawach biurokracji, a
    zwlaszcza jak jej przejawom sie przeciwstawic. Wasze osobiste doswiadczenia
    i patenty beda bardzo mile widziane.

    Prosze na priv.
    Aleksander
    a...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2004-04-26 16:19:56
    Temat: Re: biurokracja
    Od: sebol <i...@a...pl>

    Aleksander wrote:

    > Pisze ksiazke o biurokracji.
    >
    > Bede bardzo wdzieczny o kazda wiadomosc o przejawach biurokracji, a
    > zwlaszcza jak jej przejawom sie przeciwstawic. Wasze osobiste doswiadczenia
    > i patenty beda bardzo mile widziane.

    proponuje na próbe założyć firmę poprowadzic 3 miesiące i następnie ja
    zamknąć. Wiecej materiałów nie będziesz potrzebował.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 3. Data: 2004-04-26 17:44:12
    Od: "Aleksander" <A...@s...ca>

    > proponuje na próbe założyć firmę poprowadzic 3 miesiące i następnie ja
    > zamknąć. Wiecej materiałów nie będziesz potrzebował.

    Mam dwie firmy, prowadze od 12 lat i wiem wystarczajaco duzo zeby zaczac
    ksiazke - a moze wlasnie dlatego chce ja napisac (wlasne doswiadczenia), a
    chodzi mi o doswiadczenia innych.

    Milego dnia, wieczoru, weekendu
    Aleksander

  • 4. Data: 2004-04-26 19:33:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <A...@s...ca> napisał w wiadomości

    Wydział Komunikacji. Mam samochód zarejestrowany na żonę, ojca i mnie.
    Zmieniłem adres więc idę grzecznie i chcę o tym ich powiadomić - bo jest
    taki obowiązek. No i pani z okienka wyjaśnia mi, że nie może tego
    powiadomienia przyjąć bez zgody pozostałych współwłaścicieli. Tłumaczę
    jej, że ich zgoda, a nawet sprzeciw nic tu do rzeczy nie mają, bo ja już
    się przemeldowałem i jest to fakt dokonany. Równie dobrze mógłbym gadać do
    ściany, ale Kierownik Wydziału okazał się rozsądniejszy.

  • 5. Data: 2004-04-27 09:52:29
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

> [...]
    >
    > Bede bardzo wdzieczny o kazda wiadomosc o przejawach biurokracji, a
    > zwlaszcza jak jej przejawom sie przeciwstawic. Wasze osobiste

    To temat rzeka.

    Jako przyklad podam: wszelkie zgody na cos tam u urzednikow
    (np. prawo budowlane).
    Przeciez wystarczy precyzyjny zapis (ustawa, rozporzdazenie itp),
    ktore precyzuja co wolno a co nie. Urzednik tu nie
    jest do niczego potrzebny.

    Inny przyklad: kazdy obywatel ma kilka numerow (REGON, NIP,
    PESEL) itp. Po co to?

    Inny przyklad: to system podatkowy...

    itd, itp

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    http://www.wojsal.prv.pl

  • 6. Data: 2004-04-27 20:03:16
    Od: "TeKaeN" <t...@n...pl>

> [...]
    > się przemeldowałem i jest to fakt dokonany. Równie dobrze mógłbym gadać do
    > ściany, ale Kierownik Wydziału okazał się rozsądniejszy.

    I jak najbardziej w porządku. Pani w okienku nie wymaga niczego
    nadzwyczajnego.
    Zgodnie z prawem wszystkie strony w danej sprawie muszą zostać poinformowane
    a na potwierdzenie tego ona musi mieć ich podpisy.
    Może i te osoby nie mają nic do powiedzenia w sprawie Twojego
    przemeldowania,
    ale mają prawo wiedzieć o wszelkich zmianach dotyczących ich własności.

    TeKaeN

  • 7. Data: 2004-04-27 20:09:01
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    TeKaeN wrote:
> [...]
    > Zgodnie z prawem wszystkie strony w danej sprawie muszą zostać poinformowane
    > a na potwierdzenie tego ona musi mieć ich podpisy.

    A widzisz różnicę między powiadomieniem a wyrażeniem zgody?
    I na kim ciąży obowiązek powiadomienia? Zresztą z czego on wynika?

    KG

  • 8. Data: 2004-04-27 22:13:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "TeKaeN" <t...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przemeldowania,
    > ale mają prawo wiedzieć o wszelkich zmianach dotyczących ich własności.

    A tego obowiązku, to nie powinno się zrealizować ewentualnie poprzez
    powiadomienie ich o zmianie mojego adresu? Zresztą nie wiem, z jakiego
    powodu mieli by zostać poinformowani. moim obowiązkiem jest poinformować w
    tym wypadku Urząd o zmianie adresu i ja go dochowałem. Nie ma nigdzie w
    ustawie napisane, ze pozostałych współwłaścicieli mam również informować.

  • 9. Data: 2004-04-28 18:46:07
    Od: "TeKaeN" <t...@n...pl>

> [...]
    > tym wypadku Urząd o zmianie adresu i ja go dochowałem. Nie ma nigdzie w
    > ustawie napisane, ze pozostałych współwłaścicieli mam również informować.

    Z tego powodu iż pani w urzędzie kieruje się przepisami np. Kpa i cała
    procedura
    trwała by dosyć długo (wysyłanie powiadomień, oczekiwanie na terminy czy
    chociażby na zwrotki, etc.) a tak wszyscy przychodzą podpisują decyzję i
    cała
    taka mała sprawa jaką jest zmiana adresu może trwać parę minut.
    Zgadza się ostatnie stwierdzenie: Ty nie musisz informować nikogo oprócz
    urzędu,
    ale urząd musi (chociażby z uwagi na wspomniane przeze mnie przepisy Kpa).

    Takie jest moje zdanie. Pozdrawiam.
    TeKaeN

  • 10. Data: 2004-04-28 21:49:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > urzędu,
    > ale urząd musi (chociażby z uwagi na wspomniane przeze mnie przepisy

    A ja jestem skłonny się do tego przychylić. No to niech ich informuje. Co
    mnie szkodzi.