    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przekręty z urlopem bezpłatnym
    Date: Wed, 28 Apr 2004 10:48:18 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc244.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    1.Czy udając się do Sądu Pracy w związku z wcześniejszą sprawą dot.
    zaległego ekwiwalentu urlopowego, nakreślić również ten problem?

    Tak, ale to jest przestępstwo, więc sąd pewnie Cię pouczy, że powinieneś
    złożyć zawiadomienie. Choć teoretycznie powinien Twój wniosek przesłąć sam
    do prokuratury. Z tym, ze to wydłuży czas reakcji.

    2.Czy tego typu roszczenie aby się nie przedawniło? (mój okres
    zatrudnienia: 12.01.2000-10.09.2002)

    To jest przestępstwo i przedawna się jak przestępstwo.

    3.Czy ewentualnie mogę żądać od pracodawcy wstecznego uregulowania składek
    do ZUS-u ?

    Oczywiście\, że tak. Ale najprościej drogą karną. Złożysz zawiadomienie i
    tyle.

    4.Jakie kary Kodeks Pracy przewiduje za takie przestępstwo?

    To jest unormowane w kodeksie karnym. Art. 219 kk.