  • 31. Data: 2011-02-23 17:56:16
    Temat: Re: Przekazanie darowizny własnemu dziecku obwarowane warunkiem
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Roman Rumpel pisze:

    > Rozwiązującym po wykonaniu?

    A czemu nie?
    Ziszczenie warunku powoduje ustanie skutków czynności prawnej, w tym
    wypadku przejścia własności pieniędzy. Pieniądze stają się znów
    własnością darczyńcy. Wygląda to na nienależne świadczenie, bo podstawa
    prawna świadczenia odpadała. I trzeba zwracać.
    I nie widzę sprzeczności warunku z instytucją odwołania darowizny która
    jest uregulowana w kc. Do odwołania są potrzebne szczególne przesłanki a
    tu strony umawiają się na określony warunek rozwiązujący. Czemu nie
    miałby prawa tak się umówić?

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 32. Data: 2011-02-23 18:13:01
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-02-23 18:56, Johnson pisze:

> [...]
    > jest uregulowana w kc. Do odwołania są potrzebne szczególne przesłanki a
    > tu strony umawiają się na określony warunek rozwiązujący. Czemu nie

    Jakoś to do mnie nie trafia, a;e jak przeleciałem szybko po
    komentarzach, to rzeczywiście chyba można tak uznać.