  • 1. Data: 2004-10-15 17:54:51
    Temat: Przejscie dla pieszych z sygnalizacja.....
    Od: "Gapcio_" <d...@b...pl>

    Czesc!
    Ostatnio moja kolezanke spodkala przykrosc, mianowicie przechodzila z
    kolezanka na przejsciu dla pieszych z sygnalizacja swietlna na typowym
    skrzyzowaniu.Chodzi o to ze akurat jedna "odnoga" skrzyzowania byla wylaczona
    z ruchu drogowego(remont), ale nie pieszego. Sygnalizacja na skrzyzowaniu
    jest wlaczona poniewaz kieruje ruchem na czynnych pozostalych 3 odnogach.
    Kolezanka przeszla na czerwonym swietle. Problem w tym ze akurat za nimi szedl
    patrol policji, zatrzymal je i spytal dlaczego przechodza na czerwonym
    swietle, odpowiedzialy ze tedy i tak przeciez nic nie jezdzi poniewaz droga
    jest zamknieta, ale to nie pomoglo, chcieli wypisac mandat 200zl, w
    pozniejszym toku postepowania i konfrontacji cena wzrosla do 600zl/os. Na
    szczescie skonczylo sie na pouczeniu.

    Moje pytania i opinia:
    Przeciez droga jest wylaczona z ruchu i chyba (?) nie obowiazuja tam przepisy
    ruchu drogowego odnosnie pieszych , nie ma tam tez zadnych zakazow dla
    pieszych, zastanawiam sie dlaczego ci funkcjonariusze tak postapili, czy mieli
    prawo? czy przepisy odnosnie przejscia dla pieszych z sygnalizacja musza byc
    respektowane w kazdej sytuacji, nawet jesli wiemy ze na 100% nic ta droga nie
    przejedzie i stanie na czerwonym jest dleikatnie mowiac bez sensu.
    Jak by mnie cos takiego spotkalo to klucil bym sie a mandatu napewno bym nie
    przyja.

    Pod tym linkiem znajdziecie cos co przypomina to skrzyzowanie, przypomina bo
    kiepski ze mnie plastyk, a rysunek jedynie pogladowy:)
    Zielony X - tam sa dziewczyny.

    http://dzino5.fm.interia.pl/szablon_obrazki/SKRZYZOW
    ANIE.JPG

    Bardzo prosze o opinie.
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2004-10-15 18:52:26
    Temat: Re: Przejscie dla pieszych z sygnalizacja.....
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Gapcio_" <d...@b...pl> napisał:

    >klucil bym sie a mandatu napewno bym nie przyja.
    A ja bym sie nie kłócił ;-)
    Sygnał czerwony na pewno oznacza zakaz wejścia i nie jest uzależniony
    od tego czy pojazdy jadą (moga jechać) czy też nie.
    Dura lex sed lex.

    Artur Golański

  • 3. Data: 2004-10-15 20:35:53
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Artur Golanski wrote:
    > Sygnał czerwony na pewno oznacza zakaz wejścia i nie jest uzależniony
    > od tego czy pojazdy jadą (moga jechać) czy też nie.

    dyskutowałbym

    > Dura lex sed lex.

    a choćby szkodliwość społeczna gdzie?

    KG

  • 4. Data: 2004-10-15 20:46:00
    Od: Dredd<...@...pl>

    > a choćby szkodliwość społeczna gdzie?

    Popieram.
    Co prawda w wykroczeniach nie ma instytucji szkodliwości znikomej ale
    w tym konkretnym wypadku można się dopatrywać nawet zupełnego
    braku szkodliwości społecznej

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-10-15 21:56:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

  • 6. Data: 2004-10-15 21:56:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    No i mandat 600 zł?

  • 7. Data: 2004-10-15 22:07:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gapcio_ wrote:

> [...]
    > jest zamknieta, ale to nie pomoglo, chcieli wypisac mandat 200zl, w
    > pozniejszym toku postepowania i konfrontacji cena wzrosla do 600zl/os. Na

    Chyba chcieli łapówę wysępić.

    600 od osoby za przejście na czerwonym przez jezdnię _fizycznie_
    wyłączoną z ruchu to grube przegięcie. 200 to chyba norma ze starego
    taryfikatora, ale przy fizycznie wyłączonej jezdni to nadal jakaś bzdura.

  • 8. Data: 2004-10-19 08:10:31
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > a choćby szkodliwość społeczna gdzie?

    A chociażby w tym, że przebywające w pobliżu dziecko uczy się niestosowania
    do światła czerwonego. Docelowo może to doprowadzić do śmierci dziecka.
    Wystarczy?

    Pzdr
    Leszek

  • 9. Data: 2004-10-19 15:18:45
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Leszek wrote:
    > A chociażby w tym, że przebywające w pobliżu dziecko uczy się niestosowania
    > do światła czerwonego. Docelowo może to doprowadzić do śmierci dziecka.
    > Wystarczy?

    nie

    KG

  • 10. Data: 2004-10-19 19:35:24