  • 1. Data: 2008-08-15 11:32:26
    Temat: Przejecie firmy ze zmiana lokalizacji - prosze o pomoc
    Od: "hankiel" <...@...a>

    W firmie X pracuje 3 lata. Za chwile firma jest przejmowana przez firme Y i
    jednoczesnie nastepuje przeniesienie lokalizacji firmy w inne miejsce, do
    nowej siedziby. Co sie stanie, jezeli odmowie podpisania aneksu do umowy,
    czy tez nowej umowy, ze wzgledu na powiedzmy nieodpowiadajaca mojejej osobie
    nowa lokalizacje ? Czy nalezy mi sie jakas odprawa, z\e wzgledu na wine
    pracodawcy ? Jak wyglada kwestia swiadczenie przez moja osobe pracy ? Mam
    podpisana umowe na prace w firmie, ktorej siedziba znajduje sie w X. Nie
    podpisuje aneksu,a wiec obowiazuje stara umowa. Firma mi automatycznie
    wypowiada umowe, ale przeciez okres wypowiedzenia to 2 tygodnie. Co sie
    dzieje w momencie kiedy ja chce dotrzymac umowy, ale stara siedzina zostaje
    zlikwidowana, a aneksu dotyczacego przeniesienia do firmy Y i zmiany miejsca
    swiadczenia pracy nie podpisuje ? Prosze o przyblizenie mi tych kwestii.

  • 2. Data: 2008-08-15 12:00:32
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 15 Sie, 13:32, "hankiel" <a...@...a> wrote:
> [...]
    > swiadczenia pracy nie podpisuje ? Prosze o przyblizenie mi tych kwestii.

    Poszukac w archwium grupy. Bylo juz omawianie. Podpisanie aneksu
    powinno byc na tyle wczesniej podane ze jesli pracownik sie z nim nie
    zgadza nastepuje zakonczenie umowy. Jedna wygasa a druga nie ma
    miejsca.

  • 3. Data: 2008-08-15 12:03:49
    Od: "hankiel" <...@...a>

    Uzytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisal w
    wiadomosci
    y.googlegroups.com...
> [...]
    > powinno byc na tyle wczesniej podane ze jesli pracownik sie z nim nie
    > zgadza nastepuje zakonczenie umowy. Jedna wygasa a druga nie ma

    Ok, poszukam. A jeszcze jedna kwestia tak na szybko. Czy nalezy sie w takim
    wypadku odprawa za zerwanie umowy przez pracodawce z jego winy ?

  • 4. Data: 2008-08-15 12:42:29
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 15 Sie, 14:03, "hankiel" <a...@...a> wrote:
> [...]
    >
    > Ok, poszukam. A jeszcze jedna kwestia tak na szybko. Czy nalezy sie w takim
    > wypadku odprawa za zerwanie umowy przez pracodawce z jego winy ?

    Zalezy. Od tego kiedy poinformowal o przejeciu, o zmianie miejsca
    pracy, o np. dodatkach za dojazd do nowego miejsca itp.

  • 5. Data: 2008-08-15 13:44:42
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 15 Aug 2008 14:03:49 +0200, hankiel napisał(a):

    > Ok, poszukam. A jeszcze jedna kwestia tak na szybko. Czy nalezy sie w
    > takim wypadku odprawa za zerwanie umowy przez pracodawce z jego winy ?

    Pracodawca powinien dać wypowiedzenie zmieniające. Do połowy okresu
    wypowiedzenia pracownik powinien przyjąć bądź odrzucić zaproponowane
    warunki.

    Odprawę dostaniesz, jeśli da Ci ją pracodawca. Jeśli pracodawca Ci jej
    nie da, będzie trzeba iść do sądu. Sąd zasądzi odprawę jeśli stwierdzi,
    że odmowa przyjęcia warunków była racjonalna. Sądzę, że zmiana
    miejscowości, w której jest świadczona praca jest wystarczającą
    przesłanką do uznania racjonalności takiej decyzji (hmm no może z tą
    uwagą, że na Śląsku, gdzie się wszędzie jeździ tramwajem, mogłoby to być
    mniej oczywiste).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 6. Data: 2008-08-15 14:12:58
    Od: "hankiel" <...@...a>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > przesłanką do uznania racjonalności takiej decyzji (hmm no może z tą
    > uwagą, że na Śląsku, gdzie się wszędzie jeździ tramwajem, mogłoby to być

    Nowa lokalizacja jest ok 3 km dalej od starej. Z tymze dla mnie jest to az 3
    km, poniewaz nie dojezdza tam komunikacja miejska, a dojazd do miejsca pracy
    zajaby mi ok 40 minu dluzej niz teraz - a na wydluzenie czasu dojazdu z 1,5
    godz, do 2,10 godz nie moge sobie pozwolic.