    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przejecie domeny internetowej - M$ Corp.
    Date: Wed, 3 Dec 2003 21:18:18 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc36.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Ja się zastanawiam, ale coś mi się wydaje, że oni nie mają racji. W końcu
    domena, to po prostu adres. Z tego co wiem, to firma PEUGEOT ma
    zarejestrowane jako znaki towarowe trzycyfrowe numery z "0" w środku. Czy
    w tej sytuacji wszystkie osoby mieszkające w domach o numerach 101~109,
    201~209 itd. mają drżeć z tego tytułu?

    Proces o nieuczciwą konkurencję, czy też naruszenie ich własności
    przemysłowej mógłbyś przegrać, gdybyś oferował jakieś produkty
    informatyczne o tej samej co zastrzeżona nazwie. Albo gdybyś wprowadzał w
    błąd klientów i starał się adres wykorzystywać do promocji jakiegoś
    konkurencyjnego produktu na tym samym polu. Ale w opisanym przez Ciebie
    przypadku raczej nie o to chodzi. Sądzę, że oni by chcieli Twój adres
    jakoś wykorzystać do promocji swojego produktu i stąd próbują na razie
    straszyć, by Cię zmiękczyć.

    Nie mogę Ci zagwarantować, że jakiś sąd nie przyzna racji M$. Prawa
    autorskie w chwili obecnej rodzą się u nas. Zapadają różne, czasem
    sprzeczne ze sobą i zdrowym rozsądkiem wyroki, które wobec braku sprzeciwu
    adwersarza uprawomocniają się, tworząc jakieś tam nieformalne precedensy.
    Moim zdaniem możesz ewentualnie zarobić na swojej domenie, jeśli im na tym
    zależy, ale nie sądzę by byli Ci w stanie to wydrzeć siłą. Z tym, że - jak
    napisałem - nieprzewidziane są w tego typu sprawach wyroki sądów, więc nie
    mogę Ci nic zagwarantować.