  • 21. Data: 2022-05-20 12:16:26
    Temat: Re: Przejazd dla rowerów
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 20.05.2022 o 12:06, Robert Tomasik napisał:

    > To jest kwestia definicji. Jeśli z prawej strony dochodzi do jezdni DDR
    > i kończy się, to ten wjeżdżający rower po prostu włącza się do ruchu.
    > Jeśli natomiast jest to przejazd dla rowerów, to pierwszeństwo na nim
    > określa przepis. Reguła "prawej ręki" dotyczy sytuacji, gdy nic nie
    > reguluje pierwszeństwa.

    ale zwróciłem na kwestię "nie wygląda" - chodzi o to, ze przecież nikt
    rozsądny nie będzie szukał dokumentów ustalających czy jest to przejazd
    czy skrzyżowanie. Moim zdaniem powinno być to tak ułożone, aby nie mieć
    wątpliwości, ani kierowca, ani rowerzysta - jest skrzyżowanie, czy przejazd.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 22. Data: 2022-05-20 13:00:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > czy skrzyżowanie. Moim zdaniem powinno być to tak ułożone, aby nie mieć
    > wątpliwości, ani kierowca, ani rowerzysta - jest skrzyżowanie, czy

    Przejazd jest wyznaczony odpowiednimi znakami poziomymi i pionowymi. Tu
    nie może być żadnej wątpliwości. Natomiast w Polsce znaki poziome
    przejazdu dla rowerów bywają nadużywane.

    --
    Robert Tomasik

  • 23. Data: 2022-05-20 14:37:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 20 May 2022 13:00:56 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Natomiast w Polsce znaki poziome
    > przejazdu dla rowerów bywają nadużywane.

    Zielona Góra. Nie stwierdziłem nadużyć. Coś ściemniasz.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 24. Data: 2022-05-20 18:37:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > no właśnie - ciężko tu znaleźć skrzyżowanie z drogą dla rowerów, jeśli
    > nawet jest, to nie wygląda....

    Podejrzewam, że najbliższe na borholmie:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 25. Data: 2022-05-20 21:35:44
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 20.05.2022 o 11:24, rowerex rowerex pisze:

    > Wg mnie w tej sytuacji z tą prawą ręką, to nieprawda.

    Oczywiście, że to nieprawda.
    Nie istnieje żadna zasada prawej ręki.
    Tępe prymitywy dość często bredzą o tajemniczej "zasadzie prawej reki",
    ale kiedy takiego zapytasz o to, jak tę rękę należy ułożyć, żeby według
    niej jechać, to już się pultają w zeznaniach.
    Później, dopiero po dłuższej dyskusji wychodzi, że oni wcale nie mają na
    myśli (myśli? u tępych prymitywów? buahaha!) poruszania się pojazdów
    zgodnie z zasadą prawej ręki, tylko chodzi im o pierwszeństwo dla
    pojazdów z prawej strony.

    --
    -
    Akarm

  • 26. Data: 2022-05-20 21:40:15
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Reguła "prawej ręki" dotyczy sytuacji, gdy nic nie
    > reguluje pierwszeństwa.

    Jaka znowu "reguła prawej ręki"?
    Skąd się biorą takie tumany, bredzące o "regule prawej reki"?
    Żaden nie potrafi wytłumaczyć, jak należy ułożyć tę rękę, żeby według
    tego ułożenia formułować zasady poruszania się po drodze.

    --
    -
    Akarm

  • 27. Data: 2022-05-20 21:54:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Zielona Góra. Nie stwierdziłem nadużyć. Coś ściemniasz.

    To, że Ty nie stwierdziłeś, to dowód na to, że Ty nie stwierdziłeś. A są
    tam jakiekolwiek ścieżki rowerowe?

    --
    Robert Tomasik

  • 28. Data: 2022-05-20 22:34:46
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 20 May 2022 21:54:24 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > A są
    > tam jakiekolwiek ścieżki rowerowe?

    Całkiem sporo. Powiedziałbym że zachowując proporcje, więcej niż
    gdziekolwiek.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 29. Data: 2022-05-20 23:16:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    > A są
    > tam jakiekolwiek ścieżki rowerowe?

    Całkiem sporo. Powiedziałbym że zachowując proporcje, więcej niż
    PS. A poza tym to mnie nie interesuje. Zadałem pytanie, postaraj się
    ustosunkować.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 30. Data: 2022-05-21 00:46:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A poza tym to mnie nie interesuje. Zadałem pytanie, postaraj się
    > ustosunkować.
    Stwierdziłeś, ze tam ścieżki są OK! Jak mam się do tego ustosunkować?

    --
    Robert Tomasik