  • 11. Data: 2022-05-19 19:52:04
    Temat: Re: Przejazd dla rowerów
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 May 2022 19:30:35 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Ustępuje. Poczytaj se PoRD

    A co konkretnie mam tam poczytac ?

    > Brunet wieczorową porą.

    Czyli nie wiesz kto, ani w jakim celu :-)

    J.

  • 12. Data: 2022-05-19 22:32:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > https://imgur.com/sb3Zlvr
    > Pytanie za 3 punkty: Skąd kierowca auta nadjeżdżający z lewej czy prawej
    > ma wiedzieć że na przejeździe dla rowerów stoją znaki odbierające
    > rowerzyście pierwszeństwo?

    Właśnie dlatego te znaki mają inny kształt. Ale ogólnie masz racje, ze
    tu lekki burdel panuje.

    --
    Robert Tomasik

  • 13. Data: 2022-05-19 23:11:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 May 2022 22:32:20 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Właśnie dlatego te znaki mają inny kształt. Ale ogólnie masz racje, ze
    > tu lekki burdel panuje.

    Chłopie, te znaki stoją kantem do nadjeżdżającego kierowcy i on ich po
    prostu nie widzi. A poza ty, jest konsensus że znak aby obowiązywał
    kierowcę ma stać przy krawędzi drogi którą on jedzie a nie przy krawędzi
    jakiejś innej drogi.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 14. Data: 2022-05-19 23:34:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > prostu nie widzi. A poza ty, jest konsensus że znak aby obowiązywał
    > kierowcę ma stać przy krawędzi drogi którą on jedzie a nie przy krawędzi

    A ten konsensus, to z czego wynika?

    Pierwszy przykład. Wejdź pod link https://goo.gl/maps/zqjhaLH1Kpjn7Y2i6
    i sobie "jedź" ku przodowi. Powiedz mi, skąd kierujący wiedzą, ze jadą
    główną drogą? I nie chodzi mi o to skrzyżowanie, a wszystkie aż do
    miejsca https://goo.gl/maps/euh7mJ9C2KfWexLp7. Tam jest znak. No i
    kolejne skrzyżowania aż do https://goo.gl/maps/Cdh3P8qjQ9DZANoC7 - tu
    jest kolejny.

    --
    Robert Tomasik

  • 15. Data: 2022-05-20 07:54:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 May 2022 23:34:54 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > A ten konsensus, to z czego wynika?

    O nim nie chcę rozmawiać. Trzymajmy się tematu.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 16. Data: 2022-05-20 09:26:00
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 19.05.2022 o 19:25, J.F napisał:

    > Czemu nie?
    > Droga z pierwszenstwem ustepuje przed rowerami, czy nie ? :-)

    rowerom na przejeździe ustępuje (tak samo jak pieszym na przejściu), bo
    to jest przejazd, a nie klasyczne skrzyżowanie.
    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 17. Data: 2022-05-20 11:24:11
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    piątek, 20 maja 2022 o 09:26:07 UTC+2 Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > rowerom na przejeździe ustępuje (tak samo jak pieszym na przejściu), bo
    > to jest przejazd, a nie klasyczne skrzyżowanie.

    Załóżmy, że jest to skrzyżowanie z drogą dla rowerów, bez znaków i bez przejazdu
    - niektórzy puszczają w świat informację, że obowiązuje wtedy zasada prawej ręki:

    https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/korbanarow
    er/news-skrzyzowanie-jezdni-z-droga-rowerowa-kto-ma-
    pierwszenstwo,nId,5982737

    Cytat: "Tutaj uwaga, jeśli takie skrzyżowanie jest skrzyżowaniem jezdni
    wyłącznie z drogą rowerową, i nie ma na nim znaków regulujących pierwszeństwo
    (co praktycznie się nie zdarza), to również obowiązuje zasada prawej ręki, czyli
    rowerzysta z prawej strony ma pierwszeństwo, ale z lewej - musi ustąpić
    pierwszeństwa samochodowi."

    Wg mnie w tej sytuacji z tą prawą ręką, to nieprawda.

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 18. Data: 2022-05-20 11:34:26
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 20.05.2022 o 11:24, rowerex rowerex napisał:

> [...]
    > pierwszeństwa samochodowi."
    >
    > Wg mnie w tej sytuacji z tą prawą ręką, to nieprawda.

    no właśnie - ciężko tu znaleźć skrzyżowanie z drogą dla rowerów, jeśli
    nawet jest, to nie wygląda....

    Dlatego jeśli miałaby być droga dla rowerów moim zdaniem powinna być to
    normalna droga z zakazem ruchu innych pojazdów niż rowery - skrzyżowanie
    oddalone rozsądnie od samego przejścia, a najlepiej, tam gdzie można
    tworzyć zamiast dróg rowerowych, pasy rowerowe - to zmniejszy
    komplikacje i nie trzeba wtedy kombinować, jest to skrzyżowanie, czy
    przejazd....
    --
    http://zrzeda.pl

  • 19. Data: 2022-05-20 12:06:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > no właśnie - ciężko tu znaleźć skrzyżowanie z drogą dla rowerów, jeśli
    > nawet jest, to nie wygląda....

    To jest kwestia definicji. Jeśli z prawej strony dochodzi do jezdni DDR
    i kończy się, to ten wjeżdżający rower po prostu włącza się do ruchu.
    Jeśli natomiast jest to przejazd dla rowerów, to pierwszeństwo na nim
    określa przepis. Reguła "prawej ręki" dotyczy sytuacji, gdy nic nie
    reguluje pierwszeństwa.

    --
    Robert Tomasik

  • 20. Data: 2022-05-20 12:07:33
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 20 May 2022 02:24:11 -0700 (PDT), rowerex rowerex napisał(a):

    > Wg mnie w tej sytuacji z tą prawą ręką, to nieprawda.

    IMO przepisy PoRD są tu niejasne. Ja jestem zdania że jeśli w poprzek
    jezdni dla aut jest wyznaczony przejazd dla rowerów, to rowerzysta ma na
    nim pierwszeństwo bez względu na to czy ten przejazd ma za sąsiedztwo
    przejście dla pieszych czy nie albo bez względu na to jak jest zbudowana
    trasa rowerowa - czy jako oddzielny pas, czy jako część chodnika czy
    jeszcze jakoś inaczej.
    --
    Jacek
    I hate haters.