  • 81. Data: 2022-05-23 16:59:00
    Temat: Re: Przejazd dla rowerów
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.05.2022 o 13:17, cyklista pisze:
    > To Ci napisałem że od strony prawnej żadnego problemu też nie ma, masz
    > prawo ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi, prawo nie zabrania.

    Jest problem prawny i w dodatku wiele osób tego nie ogarnia. Jeśli
    jedziesz główną ulicą i zatrzymasz się, celem wypuszczenia z ulicy
    podporządkowanej, to de faktu zatrzymujesz się w warunkach nie
    wynikających z sytuacji na drodze. Po pierwsze samo w sobie jest to
    wykroczenie, ale pewnie nikt tego nie ściga. Taki zaparkowany pojazd
    inni uczestnicy ruchu mogą omijać i tym samym wpuszczany z poprzecznej
    może nie ustąpić im pierwszeństwa.

    --
    Robert Tomasik

  • 82. Data: 2022-05-23 20:01:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie zabrania wprost ale spróbuj to zrobić i przypadkiem doprowadzić do
    > katastrofy. Masz w sądzie przerąbane, bo prawo wyraźnie określa kto ma
    > przejechać pierwszy.

    Ale masz jakieś wsparcie? Zresztą nie zawsze wyraźnie - na równorzędnych
    jak już wspomniano nie jest niczym nadzwyczajnym, że wszyscy blokują się
    na wzajem.

    > I co więcej, nie wspomina o tym że możesz z
    > pierwszeństwa zrezygnować.

    Nie wspomina również o tym, że możesz nosić bokserki z różowymi kotkami.
    W sumie i tak nikt nie nosi:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!