  • 1. Data: 2006-01-14 02:29:37
    Temat: Przedawnienie w sprawie karnej lub o odszkodowanie
    Od: "wd" <n...@s...net>

    Już od 3 lat trwa śledztwo w sprawie o nielegalne wydanie programu
    komputerowego, ktorego jestem autorem. Sprawa nie trafila jeszcze do sądu.
    Dochodzenie było umarzane 2-krotnie i po uwzględnieniu zażalenia na decyzje
    prokuratury na wniosek sądu wznawiane. Obecnie jest decyzja o wstrzymaniu
    śledztwa na jakiś czas (nie okreslony) z powodu jak napisano dlugiego czasu
    oczekiwania na biegłego sadowego z CBS ktory moze byc dostepny za ok. 12
    miesiecy.

    Czy grozi tej sprawie przedawnienie? Jeśli tak to kiedy?
    Czy jesli chcialbym wystapic o odszkodowanie w procesie cywilnym powinienem
    to zrobic niezwlocznie?

    Czy mam szansę na wygranie sprawy? Zakladajac, ze czasopismo tlumaczy
    wydanie programu brakiem informacji, ze program nie jest programem Freeware
    i zalacza plik licencji programu na plytce CD razem z gazetka, z ktorego
    jasno wynika, ze program jest programem komercyjnym.
    Czy do stwierdzenia faktu istnienia pliku licencji na plytce CD konieczne
    jest powolanie bieglego?

    pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc