  • 1. Data: 2006-01-13 21:04:15
    Temat: Prawo Cywilne - lekkie oszustwo
    Od: "Reader" <m...@i...pl>

    Hej,
    czy jeśli zawarłem z kimś ustną umowę typu:
    On: - Słuchaj, potrzebuję stronę internetową, chcę, abyś
    ty mi ją wykonał. Tym czasem zadbaj także o formalności
    i wykup mi miejsce na serwerze - ja Ci pieniądze oddam
    Ja: OK, zrobię to dla Ciebie...

    I co w przypadku, gdy wykupiłem miejsce, zapłaciłem,
    a ten ktoś nagle wszystko olewa i mówi, że już nie chce ?
    Czy wg. prawa złamał je ? Czy mogę dochodzić
    zwrotu kosztów przed sądem cywilnym ?

    pozdraiwam
    Reader

  • 2. Data: 2006-01-13 21:31:39
    Temat: Re: Prawo Cywilne - lekkie oszustwo
    Od: BOULI <wmeger@_wytnij_to_._i_to_tez_.wp.pl>

    Wielce Szanowny(a) Reader raczył(a) napisać :
    > Hej,

    umowa ustna jest wiążąca, o ile potrafisz ją udowodnić...

  • 3. Data: 2006-01-13 22:15:22
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    Masz komorke z dyktafonem lub mozliwosc nagrania rozmowy telefonicznej?
    Pogadaj z nim na ten temat, w taki sposob by sie sam przyznal
    ze faktycznie cos takiego zamawial.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 4. Data: 2006-01-13 22:44:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    BOULI napisał(a):

    > umowa ustna jest wiążąca, o ile potrafisz ją udowodnić...

    Umowa ustna jest ważna nawet jeśli nie można jej udowodnić.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 5. Data: 2006-01-14 01:48:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 13.01.2006 Johnson <j...@n...pl> napisał/a:
    > Umowa ustna jest ważna nawet jeśli nie można jej udowodnić.

    To ja jeszcze umiejscowię oba powyższe w kontekscie pytania: Umowa ustna
    jest jak najbardziej wiążąca ale jej istnienie może zostać w sądzie
    zakwestionowane i to ty będziesz musiał udowodnić, że została zawarta.
    Masz jakiś świadków np.?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2006-01-14 05:48:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > jest jak najbardziej wiążąca ale jej istnienie może zostać w sądzie
    > zakwestionowane i to ty będziesz musiał udowodnić, że została zawarta.

    Czym innym jest ważność umowy (a ja piszę o tym), a czym innymi
    możliwość udowodnienia jej treści (ta kwestia ma znaczenie tylko przy
    sporze sądowym).

  • 7. Data: 2006-01-14 06:18:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 14.01.2006 Johnson <j...@n...pl> napisał/a:
    > Czym innym jest ważność umowy (a ja piszę o tym), a czym innymi
    > możliwość udowodnienia jej treści (ta kwestia ma znaczenie tylko przy
    > sporze sądowym).

    Oj wiem. Chciałem po prostu aby pytający wiedział na czym powinien się
    skoncentrować jeśli chce coś w sądzie wskórać.

    --
    Marcin