  • 1. Data: 2005-12-20 08:57:20
    Temat: Przedawnienie, a straszenie przez windykacje.
    Od: Spajk <b...@d...pl>

    Witam. Proszę o opinię.
    Problem na pewno był poruszany wiele razy i pewnie niewiele się zmieniło w
    prawie na ten temat. Otóż sprawa dotyczy pewnej uczelni, która w tym roku
    przypomniała sobie o zaległościach za czesne na moim koncie z 2001 roku i
    skierowała sprawę do firmy windykacyjnej. Pomijam fakt iż uczelnia dostała
    w 2001 roku mój wniosek o skreślenie z listy studentów i go prawdopodobnie
    zgubiła, a ja nie mam dowodu na to że go złożyłem. Od czasu skreślenia mnie
    z listy studentów minęły 4 lata.

    Czy mogę spać spokojnie i po wszczęciu postępowania sądowego powołać sie na
    KC art 118 ? (czy może wcześniej przypomnieć szkole o tym artykule) ?
    Czy firma windykacyjna albo szkoła może być pociągnięta do
    odpowiedzialności za świadome zastraszanie mnie i próbę wyłudzenia
    pieniędzy ?

    Dzięki za opinię.

  • 2. Data: 2005-12-20 09:08:59
    Temat: Re: Przedawnienie, a straszenie przez windykacje.
    Od: "Fil" <f...@b...pl>

    Użytkownik "Spajk" <b...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy firma windykacyjna albo szkoła może być pociągnięta do
    > odpowiedzialności za świadome zastraszanie mnie i próbę wyłudzenia

    Odpowiedzialnosc za co? Dopiero, gdyby to byly bezprawne grozby karalne albo
    inne czyny, ktore sa przestepstwami, a prowadzace do odzyskania
    wierzytelnosci mozna by myslec o pociaganiu ich do odpowiedzialnosci.

    Tak, mozesz sie powolac na art. 118 KC. I spac spokojnie.

    Poza tym kazdy ma prawo domagac sie przedawnoinych wierzytelnosci, ale nie
    ma wowczas mozliwosci obrony przed zarzutem przedawnienia.

    Pozdro.,

    F.