  • 1. Data: 2005-12-20 08:49:17
    Temat: podatek od nieruchomości
    Od: "grim" <z...@p...onet.pl>

    Witam!
    proszę o odpowiedź na pytanie:

    Prowadzę działalność , wynajmuję do tego celu lokal . Kto płaci podatek od
    nieruchomości, ja czy wynajmujący? Czy zgodny z prawem jest zapis w umowie ,
    że płaci ten podatek najemca?

    z góry dziękuję i pzdr

  • 2. Data: 2005-12-20 16:39:38
    Temat: Re: podatek od nieruchomości
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    grim wrote:
    > Kto płaci podatek od
    > nieruchomości, ja czy wynajmujący?
    Właściciel lokalu. Na niego przychodzi rachunek i on jest odpowiedzialny.

    > Czy zgodny z prawem jest zapis w umowie
    > , że płaci ten podatek najemca?
    Na mój gust, jeśli umowa jest legalna to zgodnie z nią najemca zobowiazuje
    sie przekazać właścicielowi lokalu ekwiwalent pieniężny należny Państwu,
    które żąda tego podatku od właściciela. Organy panśtwowe jednak pobieraja
    ten podatek od własciciela, nie od najemncy. To wasza sprawa kiedy i jak
    przekażesz pieniadze właścicielowi.

    Czytaj co podpisujesz.

    --
    pzdr
    Agryppa

    Cyfrowy klucz publiczny / Digital public key
    http://agrypa1.atspace.com/klucze/agrypa_onet-public
    .asc