    From: "Fil" <f...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przedawnienie, a straszenie przez windykacje.
    Date: Tue, 20 Dec 2005 10:08:59 +0100

    Użytkownik "Spajk" <b...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:15f2tzvovc4ut$.7h1gkory0xys$.dlg@40tude.net...
    > Witam. Proszę o opinię.
    > Problem na pewno był poruszany wiele razy i pewnie niewiele się zmieniło w
    > prawie na ten temat. Otóż sprawa dotyczy pewnej uczelni, która w tym roku
    > przypomniała sobie o zaległościach za czesne na moim koncie z 2001 roku i
    > skierowała sprawę do firmy windykacyjnej. Pomijam fakt iż uczelnia dostała
    > w 2001 roku mój wniosek o skreślenie z listy studentów i go prawdopodobnie
    > zgubiła, a ja nie mam dowodu na to że go złożyłem. Od czasu skreślenia
    mnie
    > z listy studentów minęły 4 lata.

> [...]

    Odpowiedzialnosc za co? Dopiero, gdyby to byly bezprawne grozby karalne albo
    inne czyny, ktore sa przestepstwami, a prowadzace do odzyskania
    wierzytelnosci mozna by myslec o pociaganiu ich do odpowiedzialnosci.

    Tak, mozesz sie powolac na art. 118 KC. I spac spokojnie.

    Poza tym kazdy ma prawo domagac sie przedawnoinych wierzytelnosci, ale nie
    ma wowczas mozliwosci obrony przed zarzutem przedawnienia.

    Pozdro.,

    F.