    From: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prywatne dane z komputera
    Date: Tue, 22 May 2007 17:10:36 +0200

    Max napisał(a):
    > Osoba 1 pozycza komputer drugiej osobie.Ta po jakim czasie oddaje komputer
    > wczesniej kasujac wszystko ( w tym prywatne np.dokumenty czy zdjecia) czyli
    > do kosza i oproznia kosz.Nie czysci dysku za pomoca specjalnych programow
    > myslac ze dane sa bezpowrotnie skasowane.Osoba ktora pozyczyla komputer moze
    > jednak te dane odzyskac (przynajmniej w duzej czesci) za pomoca specjalnego
    > programu.Czy to bylo by przestepstwo?

    Byłoby. Tak samo, jak podsłuchanie za pomocą "specjalnego programu". Nie
    wiem tylko, czy samo odzyskanie, czy też dopiero wydostanie ich na
    światło dzienne: bo przecież np. ów ktoś mógłby użyć odkasowywacza do
    odzyskania własnego, przypadkowo skasowanego pliku i przypadkiem
    odzyskać też pliki nie swoje. Sąd może miałby trochę roboty przy
    ustalaniu wszystkich okoliczności, ale w razie jakby takie dane się
    wydostały, to właściciel komputera musiałby się IMHO gęsto tłumaczyć
    żeby przekonać, że nie działał celowo.

    R.