  • 1. Data: 2004-12-27 14:16:31
    Temat: Prowadzenie pod wplywem...
    Od: "Stanislaw Trepczyk" <t...@n...pl>

    Witam!
    Tak ostatnio w dyskusji towarzyskiej powstal problem kar .Mam wiec pytanie
    do znawcow.
    Czy osoba plywajaca na kajaku.,jachcie pod zaglami (bez silnika) pod wplywem
    alkoholu jest traktowana na rowni jak kierowca pojazdu mechanicznego na
    drodze publicznej?Moim zdaniem "tor wodny" jest droga publiczna..Jakiej
    karze podlega i jaki to art. KW

    Stanislaw z gdanska

  • 2. Data: 2004-12-27 14:24:55
    Temat: Re: Prowadzenie pod wplywem...
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Stanislaw Trepczyk wrote:
> [...]
    > alkoholu jest traktowana na rowni jak kierowca pojazdu mechanicznego na
    > drodze publicznej?Moim zdaniem "tor wodny" jest droga publiczna..Jakiej

    drogą publiczną to nie jest...

    KG

  • 3. Data: 2004-12-27 14:27:59
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    Stanislaw Trepczyk napisał(a):

> [...]
    > alkoholu jest traktowana na rowni jak kierowca pojazdu mechanicznego na
    > drodze publicznej? Moim zdaniem "tor wodny" jest droga publiczna..Jakiej

    Art. 178a §§ 1i2 kk - miłego dalszego dyskutowania ;)

    pozdrawiam

    m.

  • 4. Data: 2004-12-27 14:28:00
    Od: "Stanislaw Trepczyk" <t...@n...pl>

    Użytkownik "> > Czy osoba plywajaca na kajaku.,jachcie pod zaglami (bez
    silnika) pod wplywem

    > drogą publiczną to nie jest...

    To czemu "osoby" prowadzace takie jednostki na wodzie podlegaja karze?Znam
    przypadek ,ze szyper-kapitan holownika prowadzacy swoja jednostkie "pod
    wplywem" zostal skazany przez kolegium do spraw wykroczen(dawne czasy) ale
    zostal potraktowany jak kierowca . i stracil uprawnbienia na kilka lat.?
    Stanislaw

  • 5. Data: 2004-12-27 14:45:01
    Od: stern <s...@p...net.pl>

> [...]

    > zostal potraktowany jak kierowca . i stracil uprawnbienia na kilka lat.?

    Najpierw pytasz o pojazdy niemechaniczne (kajak) a następnie
    przywołujesz przykład osoby prowadzącej pojazd mechaniczny (holownik).

    Widzisz pewną drobną sprzeczność w swoich pytaniach?

    pozdr.

    m.

  • 6. Data: 2004-12-27 14:47:20
    Od: "Stanislaw Trepczyk" <t...@n...pl>

> [...]
    >
    > Widzisz pewną drobną sprzeczność w swoich pytaniach?
    >
    > To by znaczylo,ze pojazd bez wzgledu na "srodowisko" poruszania musi miec
    silnik mechaniczny?Nie moze byc napedzany miesniami ludzkimi czy wiatrem?
    Stanislaw

  • 7. Data: 2004-12-27 14:49:38
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    stern wrote:
    > Art. 178a §§ 1i2 kk - miłego dalszego dyskutowania ;)

    albo 87 kw

    KG

  • 8. Data: 2004-12-27 14:54:00
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Stanislaw Trepczyk wrote:

    > silnik mechaniczny?Nie moze byc napedzany miesniami ludzkimi czy wiatrem?

    może
    Ale prowadzenie pojazdu mechanicznego "pod wpływem" będzie wykroczeniem
    albo przestępstwem niezależnie od tego czy odbywa się na lądzie, w
    powietrzu czy na wodzie.
    A prowadzenie innego pojazdu - tylko na drodze publicznej lub w strefie
    zamieszkania, a więc w części ruchu lądowego.

    KG

  • 9. Data: 2004-12-27 15:29:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości

    Co do zasady, to istnieją jeszcze inne rozwiązania oparte o art. 178 kk. W
    wypadku powstania jakiś tam skutków prowadzenia nawet niemechanicznego
    pojazdu, ale pod wpływem. Załóżmy wywrócenie się kajaku lub żaglówki i
    utonięcie pasażera. Jeśli sternik jest trzeźwy, to istnieje realna szansa na
    uznanie tego za wypadek losowy. W wypadku znajdowania się pod wpływem
    alkoholu w znanych mi przypadkach uznawano, ze gdyby był trzeźwy, to by do
    zdarzenia mogło nie dojść, a przynajmniej jego skutki były by mniejsze.