  • 1. Data: 2004-12-27 09:50:06
    Temat: sprawa spadkowa, jak przeprowadzic
    Od: "DEG" <f...@o...pl>

    witam,
    Zmarla moja Chrzestna (bezdzietna, wdowa). Chrzestna ma siostrę (moja mama)
    oraz żyjąca matkę (moja babcia). W zasadzie chodzi o oszczedności bankowe i
    jak je odzyskać?
    1. czy należy przeprowadzić sprawę spadkową?
    1a. Jesli tak to kto dziedziczy, w jakiej kolejności i w jakim procencie?
    czy nalezy tez brać pod uwagę rodzeństwo zmarłego męża cioci? czy ktokolwiek
    ma prawo do zachowku?
    1b. Jeśli nie to co należy zrobić aby wybrać pieniadze z banków (nikt nie
    jest upoważniony)?
    2. Jakie wnioski należy złozyć? Jaka powinna być treść wniosków? Co powiny
    zaiwerać? Jakie załączniki?

    z gory dziekuje za wszelkie sugestie i odpowiedzi
    DEG

  • 2. Data: 2004-12-27 10:34:19
    Temat: Re: sprawa spadkowa, jak przeprowadzic
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    DEG wrote:
> [...]
    > jak je odzyskać?
    > 1. czy należy przeprowadzić sprawę spadkową?

    tak

    > 1a. Jesli tak to kto dziedziczy, w jakiej kolejności i w jakim procencie?

    matka (3/8) i siostra (5/8)
    innego rodzeństwa nie było?

    > czy nalezy tez brać pod uwagę rodzeństwo zmarłego męża cioci?

    nie

    > czy ktokolwiek ma prawo do zachowku?

    nie

    > 2. Jakie wnioski należy złozyć? Jaka powinna być treść wniosków? Co powiny
    > zaiwerać? Jakie załączniki?

    wniosek o stwierdzenie nabycia spadku
    np: http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Spadki/wzory.
    html

    KG

  • 3. Data: 2004-12-27 10:42:42
    Od: bo <b...@a...edu.pl>

    Male uzupelnienie:

    kam wrote:

> [...]

    Nie moze chodzic tylko o "jedna rzecz"
    spadek jest "caly" i nabywajac spadek dziedziczy sie nawet ewentualne dlugi.

    > tak

    > matka (3/8) i siostra (5/8)
    > innego rodzeństwa nie było?

    Tak. Wyliczenie jest poprawne przy tym zalozeniu..
    ze nie bylo innego rodzenstwa.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-12-27 11:38:19
    Od: "MK" <m...@g...pl>

    > czy nalezy tez brać pod uwagę rodzeństwo zmarłego męża cioci?

    Tutaj nie bylbym taki pewien czy Nie
    Czy bylo przeprowadzone postepowanie spadkowe po mezu cioci?
    Moze maż cioci wniosl cos do zwiazku przed zawarciem zwiazku malzenskiego ?
    moze kupil cos z majatku odrebnego itd ?

  • 5. Data: 2004-12-27 12:51:31
    Od: f...@o...pl

    > Tutaj nie bylbym taki pewien czy Nie
    > Czy bylo przeprowadzone postepowanie spadkowe po mezu cioci?
    > Moze maż cioci wniosl cos do zwiazku przed zawarciem zwiazku malzenskiego ?
    > moze kupil cos z majatku odrebnego itd ?

    niestety nie wiem czy odbyla sie sprawa spadkowa po mezu cioci (zmarl ponad 10
    lat temu - jesli to istotne) - na pewno nie mieli ustanowionej rozdzielnosci +
    nie wniosl zadnego majatku do malzenstwa.
    Dziekuje za podeslanie linku do wniosku. Ale nasuneło mi sie jeszcze jedno
    pytanie: jak udowodnić, że nie posiadala zadnych dzieci? Bo z tego co
    rozumiem, to dowod aktu małzeństwa oraz zgonu zalatwia sprawe meza. Ale co z
    udowodnieniem, ze nie posiadala dzieci?

    DEG

  • 6. Data: 2004-12-27 14:51:49
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    f...@o...pl wrote:
> [...]
    > rozumiem, to dowod aktu małzeństwa oraz zgonu zalatwia sprawe meza. Ale co z

    przed sądem ktoś będzie musiał złożyć 'zapewnienie spadkowe' w którym
    zezna że nie ma innych spadkobierców

    KG