  • 1. Data: 2004-12-27 14:58:28
    Temat: Adres MAC karty sieciowej
    Od: "Paweł Daszczuk" <p...@o...pl>

    Witam!

    Mam problem z providerem, otóż przypisuje mi adres IP do adresu mac karty
    sieciowej, ale mam dwa PC w domu, i tylko z jednego mogę korzystać, w
    związku z tym mogę zmienić adres mac 2 karty na taki sam jaki ma 1 karta.,
    ale czy nie będzie to złamaniem umowy? cytuję regulamin:

    Operator przydziela Abonentowi numer IP i nazwę hosta, zobowiązując zarazem
    Abonenta do używania zarejestrowanej w systemie karty sieciowej. Zmiana
    karty sieciowej (ew. adresu fizycznego sprzętu) przez Abonenta wymaga
    bezzwłocznego powiadomienia Operatora.

    Według mnie nie będzie, bo ja nie zmieniam adresu karty, której używam na
    inny (np by mieć szybsze połączenie od sąsiada) ale używam tego samego
    adresu.
    Będę używał zarejestrowanej dla siebie karty sieciowej, a nie
    zarejestrowanej dla kogoś innego.

    Przepraszam, że może trochę pokrętnie to piszę ale nie za bardzo znam się na
    "technologiach informatycznych" :)

    Co wy o tym myślicie?

    Paweł Daszczuk

  • 2. Data: 2004-12-27 15:36:28
    Temat: Re: Adres MAC karty sieciowej
    Od: "Tomasz K." <m...@m...pbz-ROT13->

    On Mon, 27 Dec 2004 15:58:28 +0100, Paweł Daszczuk wrote:
> [...]
    > Abonenta do używania zarejestrowanej w systemie karty sieciowej. Zmiana
    > karty sieciowej (ew. adresu fizycznego sprzętu) przez Abonenta wymaga

    Skoro tak, to podaj operatorowi drugi adres MAC z zaznaczeniem, że nie
    chcesz korzystać z 2 komputerów na raz, ale na przemian.
    Z tego co zauważyłem niema z tym żadnych problemów. (rozumiem, że w
    umowie napisane jest, że nie wolno podłączać do sieci więcej niż 1-go
    komputera)

    --
    NOT my e-mail: s...@s...bouncer.cx
    Those who can, do; those who can't, simulate.

  • 3. Data: 2004-12-27 16:04:22
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    NTG

    > Przepraszam, że może trochę pokrętnie to piszę ale nie za bardzo znam się na
    > "technologiach informatycznych" :)
    >
    > Co wy o tym myślicie?

    mozna zmienic MAC odpowiednim programem
    mozna rowniez przestawic MACa chwilowo
    czy da sie w to zrobic w windzie, nie wiem
    w linuksach sie da

    zyga

  • 4. Data: 2004-12-27 18:48:27
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Co wy o tym myślicie?

    Masz wzor w formie elektronicznej?
    Chcialbym poznac firme i wzor umowy zawierajace takie kretynizmy.

    W ostatecznosci zmien numer MAC na karcie. Da sie, ale o tym jak
    to juz nie na tej grupie.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 5. Data: 2004-12-27 19:24:46
    Od: "Rymasz" <m...@p...onet.pl>

    "Paweł Daszczuk" <p...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > Zmiana karty sieciowej (ew. adresu fizycznego sprzętu) przez Abonenta
    > wymaga bezzwłocznego powiadomienia Operatora.

    Ja to mysle, ze niektorzy odpowiadajacy nie czytaja na co
    odpowiadaja ;)

    Po pierwsze to przytocz dokladne brzmienie tego fragmentu
    regulaminu. W nim raczej chodzi o to, ze nie mozesz zmieniac tego
    adresu fizycznego (MAC), ktory jest zgloszony do operatora bez jego
    wiedzy i zgody.

    Zatem na 99% nie stanowi zlamania regulaminu uzywanie innego
    urzadzenia o tym samym adresie fizycznym (oczywiscie nie jednoczesnie)
    jesli przypiszesz mu ten sam adres IP itp. Na 99,9% dodatkowo nie
    bedzie to sprawialo problemow technicznych, ale dopytaj sie o
    to gdzie indziej.

    Pozdrawiam,
    Rymasz

  • 6. Data: 2004-12-27 19:26:09
    Od: "ainek" <a...@a...com>

    Użytkownik "Paweł Daszczuk" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > związku z tym mogę zmienić adres mac 2 karty na taki sam jaki ma 1 karta.,
    > ale czy nie będzie to złamaniem umowy? cytuję regulamin:

    Kup sobie router (~150PLN), podlacz go do netu, powiadom providera ze
    zmieniles karte sieciowa - niech
    zmieni sobie MAC u siebie na MAC routera...-> bedziesz mogl korzystac z 2
    kompow rownoczesnie - beda widziane jako jeden komp korzystajacy z sesji obu
    kompow u siebie...
    LUB
    Zaopatrz sie w program WINPROXY, na drugim kompie ustawiasz pierwszy jako
    brame, i net huja ze hej !
    ewentualnie Winroute - ale do tego trzeba drugiej sieciowki w pierwszym
    kompie....

  • 7. Data: 2004-12-27 19:31:00
    Od: "Rymasz" <m...@p...onet.pl>

    "ainek" <a...@a...com> wrote in message
    > Kup sobie router (~150PLN), podlacz go do netu, powiadom providera ze
    > zmieniles karte sieciowa - niech
    > zmieni sobie MAC u siebie na MAC routera...-> bedziesz mogl korzystac z 2

    Ale moze zlamac w ten sposob regulamin, a on tego chce chyba uniknac?
    A poza tym moze kupic router, ktoremu zmieni MAC adres i operator nic
    nie bedzie wiedzial :) No prawie nic, bo o szacowaniu ile komputerow
    jest podlaczone na lewo to juz inna opowiesc ...

    Pozdrawiam,
    Rymasz

  • 8. Data: 2004-12-28 01:47:47
    Od: Wieslaw Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    Paweł Daszczuk wrote:

> [...]
    > Abonenta do używania zarejestrowanej w systemie karty sieciowej. Zmiana
    > karty sieciowej (ew. adresu fizycznego sprzętu) przez Abonenta wymaga
    Tak, bo adresy MAC nie zgloszone u operatora sa filtrowane i nie
    uzyskalbys dostepu do sieci.
    Jak rowniez filtrowane zapewne sa dwa takie same adresy MAC.
    Jezeli faktycznie chcesz korzystac nierownoczesnie, mozesz smialo
    zmieniac. Nikt nie bedzie Cie za to gonil, ani tym bardziej nie
    udowodni, ze korzystales z urzadzenia ze zmienionym MAC. O ile uzyjesz
    adresu sprzetowego innego urzadzenia, ktorego Ty jestes wlascicielem

    WL

  • 9. Data: 2004-12-28 18:28:54
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Kup sobie router (~150PLN), podlacz go do netu, powiadom providera ze
    > zmieniles karte sieciowa - niech

    nie znamy sie wiec nie wypowiadamy sie
    router kompletnie go wytnie
    potrzebne jest urzadzenie z translacja adresow/portow

    zyga

  • 10. Data: 2004-12-28 19:03:52
    Od: Maciej Olędzki <l...@n...onecie>

    Dnia Mon, 27 Dec 2004 15:58:28 +0100, Paweł Daszczuk napisał(a):

> [...]
    > Abonenta do używania zarejestrowanej w systemie karty sieciowej. Zmiana
    > karty sieciowej (ew. adresu fizycznego sprzętu) przez Abonenta wymaga

    Według mnie zmieniająca MAC w drugim komputerze nie łamiesz umowy.

    Maciej Olędzki