  • 11. Data: 2006-12-03 19:09:12
    Temat: Re: Provident-jak pomóc sąsiadce???
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    scream napisał(a):
    > W ustawie debilku, w ustawie. Ustawa dotyczy banków.

    jaka niby ustawa?

    KG

  • 12. Data: 2006-12-03 19:59:51
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 03 Dec 2006 20:09:12 +0100, kam napisał(a):

    > jaka niby ustawa?

    A gdzie jest zapisany ten szumnie zapowiadany przez PiS zakaz lichwy?
    Pewnie w prawie bankowym.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 13. Data: 2006-12-03 20:05:34
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    scream napisał(a):
    > A gdzie jest zapisany ten szumnie zapowiadany przez PiS zakaz lichwy?
    > Pewnie w prawie bankowym.

    nie trafiłeś
    w kodeksie cywilnym
    ale tu akurat nie o ten zakaz chodziło

    KG

  • 14. Data: 2006-12-03 20:26:40
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał

    > nie trafiłeś
    > w kodeksie cywilnym

    Też ustawa :)

  • 15. Data: 2006-12-03 23:47:28
    Od: grazyna <g...@i...pl>

    scream wrote:

    > W ustawie debilku, w ustawie. Ustawa dotyczy banków.

    niewaznosc umowy naruszajacej zasady wspolzycia spoleczenego jest w KC,
    buraczku.

  • 16. Data: 2006-12-04 00:00:47
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 03 Dec 2006 23:47:28 GMT, grazyna napisał(a):

    > niewaznosc umowy naruszajacej zasady wspolzycia spoleczenego jest w KC,
    > buraczku.

    A skad wiadomo jaki konkretnie % narusza te zasady? To jest 20, 50 czy
    250%?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 17. Data: 2006-12-04 00:31:42
    Od: grazyna <g...@i...pl>

    scream wrote:

    > A skad wiadomo jaki konkretnie % narusza te zasady? To jest 20, 50 czy
    > 250%?

    tutaj jest pies pogrzebany.

    Wszystko kwestia interpretacji. ogolnie, to mozna obliczyc od poziomu
    zamanipulowanej inflacji. Jezeli banki zrobily inflacje 14% a pobieraja
    20% to malo zarabiaja. Im sie bardziej oplaca mniejsza inflacja jak
    teraz (1-2%), bo wielkosc % pozyczek jest wieksza WZGLEDNIE, mimo, ze w
    cyfrach wyglada na mniejsza.

    W Sredniowieczu ekskomunikowano srednio za przekroczenie 5%.

  • 18. Data: 2006-12-04 13:44:52
    Od: Cychol <cychol@usun_to.cychol.net>

    On 2006-12-04 01:31:42 +0100, grazyna <g...@i...pl> said:

> [...]
    > cyfrach wyglada na mniejsza.
    >
    > W Sredniowieczu ekskomunikowano srednio za przekroczenie 5%.

    ...no i podatek był 10% (dziesięcina) - a mnie uczyli, że to był wyzysk...

    --
    pozdrawiam Cychol

  • 19. Data: 2006-12-04 14:15:50
    Od: moda <u...@i...pl>

    Cychol wrote:

    > ...no i podatek był 10% (dziesięcina) - a mnie uczyli, że to był wyzysk...

    Balcerowicz sie jeszcze nie narodzil.

  • 20. Data: 2006-12-05 16:34:02
    Od: Gupik <gupik25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    a jakie tam jest oprocentowanie ?? [ np. wziołem 1 tyś zł ] ??