  • 1. Data: 2006-12-01 18:55:01
    Temat: wspolne mieszkanie - czy uzyczenie?
    Od: "ola" <m...@p...onet.pl>

    Czy jezeli moj chlopak zamieszkalby ze mna w moim mieszkaniu, to mogloby byc
    traktowane jako uzyczenie mieszkania i podlegaloby np. podatkowi od uzyczenia?
    Ola

  • 2. Data: 2006-12-01 21:13:29
    Temat: Re: wspolne mieszkanie - czy uzyczenie?
    Od: i...@w...pl

    ola napisał(a):
    > Czy jezeli moj chlopak zamieszkalby ze mna w moim mieszkaniu, to mogloby byc
    > traktowane jako uzyczenie mieszkania i podlegaloby np. podatkowi od uzyczenia?
    > Ola
    Użyczenie nie jest obłożone podatkiem. Jeśli chcesz - spiszcie
    umowę i tylko ją zarejestruj w US.

  • 3. Data: 2006-12-02 02:48:45
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <i...@w...pl> wrote in message
    s.com...

    ?> Ola

    >Użyczenie nie jest obłożone podatkiem.

    tylko w rodzinie. Po za jak najbardziej jest i to podwójnym. Chłopak rodziną
    nie jest.

    > Jeśli chcesz - spiszcie umowę i tylko ją zarejestruj w US.
    ha ha ha.

  • 4. Data: 2006-12-02 02:50:29
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "ola" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > byc
    > traktowane jako uzyczenie mieszkania i podlegaloby np. podatkowi od

    Pytanie nr jeden. A kto doniesie do US?

  • 5. Data: 2006-12-02 10:49:37
    Od: i...@w...pl

    witek napisał(a):
    > tylko w rodzinie. Po za jak najbardziej jest i to podwójnym.
    > ha ha ha.
    Użyczałam pomieszczenia w domu przyjaciołom na 5 lat (z
    zameldowaniem na pobyt stały), więc wiem. W US trzeba było wykupić
    znaczek skarbowy i zarejestrować umowę. Żadnego podatku nie było.

  • 6. Data: 2006-12-02 11:08:45
    Od: Szmul Szmulewicz <s...@s...com>

    iksel powiada:

    > Użyczałam pomieszczenia w domu przyjaciołom na 5 lat (z
    > zameldowaniem na pobyt stały), więc wiem. W US trzeba było wykupić
    > znaczek skarbowy i zarejestrować umowę. Żadnego podatku nie było.

    To, o czym piszesz odnosiło się do umów NAJMU na gruncie nieobowiązującej
    już ustawy o opłacie skarbowej z 1989r.

    Szmul Szmulewicz

  • 7. Data: 2006-12-02 14:43:54
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <i...@w...pl> wrote in message
    ps.com...

    witek napisał(a):
> [...]
    >zameldowaniem na pobyt stały), więc wiem. W US trzeba było wykupić
    >znaczek skarbowy i zarejestrować umowę. Żadnego podatku nie było.

    Wiem, że nic nie wiem. To już sukcus.
    Niestety nie masz racji.

  • 8. Data: 2006-12-03 07:35:28
    Temat: Re: mieszkanie razem - czy uzyczenie?
    Od: "ola" <m...@p...onet.pl>

    > "ola" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > Pytanie nr jeden. A kto doniesie do US?

    Powinien sam zglosic w US nowy adres zamieszkania i rozliczac sie w najblizszym
    US. I w sumie nawet wygodnie by mu bylo przeniesc sie do najblizszego US. Tylko
    wlasnie pojawila sie watpliwosc czy w takiej sytuacji nalezy sie podatek od
    uzyczenia.
    Zastanawiam sie jak takie sytuacje ludzie rozwiazuja, bo nie jest to chyba jakas
    wyjatkowo nietypowa sytuacja.
    Ola

  • 9. Data: 2006-12-03 08:07:04
    Temat: Konkubinat opodatkowany ;)
    Od: "ola" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > uzyczenia.
    > Zastanawiam sie jak takie sytuacje ludzie rozwiazuja, bo nie jest to chyba jakas

    Zmiana tytulu

  • 10. Data: 2006-12-03 08:12:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 01.12.2006 ola <m...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Czy jezeli moj chlopak zamieszkalby ze mna w moim mieszkaniu, to mogloby byc
    > traktowane jako uzyczenie mieszkania i podlegaloby np. podatkowi od uzyczenia?

    Zerknij tutaj:
    http://www.krn.pl/krajowy-rynek-nieruchomosci-artyku
    ly/Umowa-uzyczenia-2_0_108.html

    --