  • 1. Data: 2005-06-09 21:52:17
    Temat: Prosze o rad
    Od: "Mariusz" <3...@w...pl>

    Witam!
    Mam problem i prosze o radę:
    1. Zakupiłem samochód Polonez Truck od firmy która mi wystawiła fakturę, w
    samochodzie była wymiana silnika która nie zdazyli zgłosic do WK i nanieśc
    zmiane w dowodzie rejestracyjnym, wiec na silnik dostałem drugą fakture.
    2. Samochód poszedł do malowania wcześniej pojechałem na przegląd zgłosiłem
    zmiane silnika diagnosta odczytał nr silnika sprawdziła z fakturą i wystawił
    zaswiadczenie że wszystko ok.
    3. Pech, pech cholerny pech wracajac od lakiernika zatrzymuje mnie patrol a
    ja zapomniałem kwitka od diagnosty że jest przeglad itd. Zostaje zatrzymany
    dowód rejestracyjny i trafia do WK.
    4. Wizyta w WK z kompletem dokumentów tzn faktury zaświadczenie o
    przeglądzie i kwit z policji. Kobieta odmawia wydania dowodu rej. ponieważ
    musze udokumentować pochodzenie silnika.

    Rodzi sie pytanie czy ma podstawę do takiej decyzji, cały samochód zakupuje
    na fv i jest ona wystarczajaca do rejestracji, jednak na silnik oprócz fv
    musze miec dokumenty o żródle jego pochodzenia. Słyszałem że silnik jest
    traktowany jako część wymienna jak skrzynia biegów itd przynajmniej tak
    mówili w telewizji.
    Co teraz robic bo firma na drugim końcu Polski, kontakt trudny bo jest w
    upadłości, prosze o radę.
    Mariusz

  • 2. Data: 2005-06-09 23:34:12
    Temat: Re: Prosze o rad
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <3...@w...pl> napisał w wiadomości

    Równie dobrze moim zdaniem można by było od rejestrującego samochód
    przywieziony z Zachodu udokumentowania, ze sprzedający tamten samochód w
    Niemczech jest jego legalnym właścicielem. Złożyć wniosek o rejestracje
    i wyjaśnić pani w okienku, ze odmowa wymaga formy pisemnej z
    uzasadnieniem najlepiej, bo się będziesz żalił.