  • 1. Data: 2008-06-13 12:34:38
    Temat: Koniec kredytu - sprzedaż samochodu
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    Witam,
    kończę a w zasadzie już skończyłem spłacać kredyt samochodowy. Teraz
    czekam tylko na papiery z Banku i... mam już klienta, który chce w/w
    pojazd nabyć.
    W dowodzie rejestracyjnym figuruje tylko Bank - jako właściciel.
    Jeśli przerejestruję samochód na siebie to zostają mi te same tablice
    rejestracyjne, które mam do tej pory, natomiast klient jest z innej
    gminy, niż ta w której pojazd jest obecnie zarejestrowany.
    Moje pytanie - czy MUSZĘ przed sprzedażą przerejestrować samochód na
    siebie, czy z kompletem ,,papierów" z Banku, zdjęcie cesji z polisy,
    tytuł przewłaszczenia itp. mogę go sprzedać tak jak stoi, bez ponoszenia
    po drodze dodatkowych kosztów?

    --
    Pozdrawiam,
    Reseller

  • 2. Data: 2008-06-13 14:32:12
    Temat: Re: Koniec kredytu - sprzedaż samochodu
    Od: gollum <n...@u...pl>

> [...]
    > siebie, czy z kompletem ,,papierów" z Banku, zdjęcie cesji z polisy,
    > tytuł przewłaszczenia itp. mogę go sprzedać tak jak stoi, bez ponoszenia

    Generalnie zależy od banku, ale z reguły jest tak, że po spłacie kredytu
    dostajesz komplet dokumentów potwierdzających spłatę kredytu, z
    papierami idziesz do UM i składasz wniosek o wykreślenie
    współwłaściciela z dowodu rejestracyjnego oraz karty pojazdu. Na tym się
    zabawa kończy - auto jest Twoje i możesz zrobić z nim, co tylko zechcesz.

  • 3. Data: 2008-06-13 15:08:32
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

> [...]
    > siebie, czy z kompletem ?papierów? z Banku, zdjęcie cesji z polisy,
    > tytuł przewłaszczenia itp. mogę go sprzedać tak jak stoi, bez ponoszenia

    Nie, ale kupujacy musi miec jakis dowod ze to ty jestes wlascicielem, a
    nie bank. Dlatego powinien miec jakies zaswiadczenia ... czyli jak to
    napisales "zdjęcie cesji", albo zaswiadczenie o całkowitym spłaceniu
    przez ciebie kredytu itp itd. No i umowę k/s zawartą z Tobą.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 4. Data: 2008-06-13 18:10:19
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    KsZZysiek pisze:

> [...]
    > napisales "zdjęcie cesji", albo zaswiadczenie o całkowitym spłaceniu
    > przez ciebie kredytu itp itd. No i umowę k/s zawartą z Tobą.

    Czyli nie mam obowiązku przerejestrowywania go na siebie? Wystarczy
    umowa kupna sprzedaży między mną i nabywcą podparta dokumentem
    stwierdzającym spłacenie kredytu?

    --
    Reseller

  • 5. Data: 2008-06-13 21:24:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Reseller" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    Zgodnie z ustawą masz 30 dni na przerejestrowanie pojazdu. W tym czasie
    normalnie bez naruszenia prawa samochód może zmienić cały szereg
    właścicieli, a ostatecznie zostanie zarejestrowany na ostatniego. W
    praktyce ten termin 30-to dniowy nie jest obwarowany żadnym przepisem
    karnym, bo przy kolejnej noweli kodeksu wykroczeń ustawodawca wywalił
    stosowny przepis , więc na dobrą sprawę nie ma jak tego ścigać. Byle były
    opłacone w terminie opłaty skarbowe.

  • 6. Data: 2008-06-16 12:20:09
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > Czyli nie mam obowiązku przerejestrowywania go na siebie? Wystarczy
    > umowa kupna sprzedaży między mną i nabywcą podparta dokumentem
    > stwierdzającym spłacenie kredytu?

    Zacznijmy od tego, na kogo jest zarejestrowany pojazd. W moim przypadku
    właścicielem w dowodzie byłem ja, jedynie w uwagach była notka o
    współwłaścicielu. Później po spłaceniu kredytu poszedłem do UM z
    zaświadczeniem o spłacie kredytu i współwłaściciel został wykreślony z
    dowodu rej.