    From: Astec SA <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Proszę
    Date: Thu, 22 Aug 2002 14:24:51 +0200

    GreG wrote:
    > Dziwny twoj tok myslenia.
    > Telewizja nie musi kupowac filmow. Kupuje je by uatrakcyjnic
    > swoj program, zwiekszyc ogladalnosc, a wiec wplywy z reklam.

    > Idac tym torem, mam pytania:
    [..]
    > W kazdym przypadku jedno zarabia na drugim. I co ?

    To nie jest ten tor, to są tylko odbiorniki.
    Ale producenci nośników i urządzeń kopiujących już płacą tantiemy.

    > Kazdy ma swoj pomysl na promocje.

    Jaką promocję skoro utwór leży w szafie?

    > To juz problem tych, ktorzy je tam nielegalnie umieszczaja i/lub nielegalnie
    > stamtad sciagaja. To inny temat, nie mieszaj.

    Wcale nie inny temat. Czy myślisz, że zamknęliby Napstera czy też sieci typu
    Kazaa itp. gdyby telekomy płaciły tantiemy i twórcy na tym zarabiali?
    A tak to wychodzi, że telekomy - między innymi - zarabiają na piractwie.

    > Mecza mnie takie oderwane od rzeczywistosci poglady.

    Oderwane od rzeczywistości? Chcesz powiedzieć, że jakiś telekom mógłby brać
    drożej ale jest tak łaskawy, że tego nie robi? Buacha cha cha cha !!!

    A co do TP SA to jest uznana za podmiot dominujący. Jakakolwiek podwyższa cen
    musi być zatwierdzona przez Urząd, więc kto tu jest oderwany od rzeczywistości

    Zobacz sobie na http://www.elita.pl/arek/o_mnie.htm

    > Katastroficzna wizja swiata? Nie lekaj sie, nie bedzie tak zle.

    Nie - realistyczna wizja świata. I dlaczego nie miałoby być tak źle?
    Uważasz, że właściciele portalów będę do końca życia dokładać ze swojej
    kieszeni i innych zysków, dziesiątki milionów złotych by utrzymać dla Ciebie
    darmowe usługi i napychać kasę telekomom ?

    > Jeszcze wolnosc. Internet to odrebny swiat, za dostep do niego trzeba
    > zaplacic. Nie zmieniaj przyrody, nie uda ci sie.

    Oczywiście, że trzeba zapłacić. Za stworzone w nim treści także ktoś musi
    płacić i niedługo zaczniesz robić to każdy internauta jeśli telekomy nie
    zaczną w końcu płacić tantiem tak jak to powinny robić.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm