  • 1. Data: 2004-08-20 08:51:06
    Temat: Prosba o pilna porade lub komentarz
    Od: "shuvar" <v...@w...pl>

    Jako nowy na grupie, witam wszystkich serdeczenie.
    Mam duza prosbe o pilna porade.

    Sprawa wyglada nastepujaca:
    Istnieje firma A w ktorej wpolnikami sa Kowalski, Nowak i Polak.
    Polak zaklada osobna firme B(rowniez spolke z.o.o). Obie firmy nazywaja sie
    podobnie. W pewnym momencie przychodzi faktura na firme A, ktora niechcacy
    placi firma B.
    W miedzyczasie przyszla identyczna faktura dla firmy B od tego samego
    kontrahenta. Ten jednak nie chce zwrocic wplaconej juz kwoty tylko chce jeszcze
    raz zeby dokonano wplaty. Zaslania sie przy tym ze fakt iz obie firmy maja
    rozne NIPy nic dla niego nie znaczy, bo maja ten sam adres.

    Osobiscie wydaje mi sie ze powienie zwrocic wplacona kwote bo przecie po to sa
    NIPy zeby rozrozniac firmy. No i jest to chyba przywlaszczenie ale nie jestem
    pewnien. Czy sa na to jakies przepisy regulujace?

    pozdrawiam

    mario

  • 2. Data: 2004-08-20 09:47:32
    Temat: Re: Prosba o pilna porade lub komentarz
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "shuvar" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jestem
    > pewnien. Czy sa na to jakies przepisy regulujace?

    Oczywiście - są to dwie osoby prawne o odrębnym numerze KRS i wpisei do tego
    rejestru (tak przynajmniej to rozumiem) adres i podobna nazwa nie mają tu
    żadanego znaczenia, podobnie jak osoby wspólników. To tak jakby zamieszkały
    z Tobą brat płacić miałby Twoje rachunki telefoniczne.
    Samo świadczenie jest świadczeniem nienależnym i jako takie winno podlegać
    zwrotowi. Proponuję wezwać kontrahenta do takiego zwrotu z zagrożeniem że po
    upływie wyznaczonego terminu (np. 7 dni) wystąpi firma na drogę sądową.
    Na grunci prawa karnego jest to może i przywłaszczenie, ale chyba nie chodzi
    o prowadzenie postępowania karnego tylko o zwrot omyłkowo wpłaconej kwoty.
    pzdr

  • 3. Data: 2004-08-20 10:09:51
    Od: "shuvar" <v...@w...pl>

    Dzieki
    Czekam jeszcze na jakies porady. Dodam tylko ze chodzi o slynny NASK