  • 1. Data: 2004-08-20 08:07:05
    Temat: praca w hali w temp 50st
    Od: "ark" <...@...pl>

    Witam i prosze o pomoc
    Nastaly upaly, a w hali, w ktorej pracuje moja zona (szwalnia - metalowa
    puszka) temperatura w ciagu dnia osiaga ok 50stC :(
    Zeby bylo zabawniej w zakladzie zamontowana jest klimatyzacja, ktora
    jest wylaczona bo "zre za duzo pradu" - koniec cytatu :(
    Czy sa jakies przepisy regulujace prace w takich warunkach ?

    Dzieki za wszystkie odpowiedzi i namiary
    --
    pozdr
    ark

  • 2. Data: 2004-08-20 08:58:53
    Temat: Re: praca w hali w temp 50st
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "ark" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest wylaczona bo "zre za duzo pradu" - koniec cytatu :(
    > Czy sa jakies przepisy regulujace prace w takich warunkach ?

    W rozporządzeniu o ogólnych przepisach bhp jest mowa tylko o "odpowiedniej"
    temperaturze, a wartości liczbowe podane są dla dolnych temperatur. Na pewno
    nie jest utrzymywaniem odpowiedniej temperatury praca z wyłączoną
    wentylacją/klimatyzacją.
    Jak jednak wyegzekwować jej włączenie aby nie nbarazić się i nie stracic
    pracy ?? Czy jeśli nawet byłby przepis określający górną granicę
    temperatury - masz kocepcję na wyegzekwowanie go w praktyce ??
    Tak naprawdę pozostaje tylko powiadomienie PIP, o ile oczywiście w danym
    okręgu inspektorom wogóle zechce się ruszyć zza biurek.

  • 3. Data: 2004-08-20 09:53:23
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    aha - jeszcze przyszła mi inna koncepcja do glowy - związkowiec zakładowy
    albo społeczny inspektor pracy - w końcu ich d... chroni prawo pracy więc
    powinni się ując za pracownikami i wymusić włączenie klimy
    pzdr

  • 4. Data: 2004-08-20 10:40:30
    Od: "ark" <...@...pl>

    W wiadomosci news:cg4hmk$5on$1@news2.ipartners.pl,
    *Wirde* <w...@n...hotmail.com> napisal(a):
> [...]
    > zakładowy albo społeczny inspektor pracy - w końcu ich d... chroni
    > prawo pracy więc powinni się ując za pracownikami i wymusić włączenie

    Niestety, zwiazkow brak
    A kto to taki ten spoleczny ? W OIPie powiedzieli ze mozna napisac wniosek,
    na ktory maja 31 dni. ciekawe w ktorym kraju upaly maja szanse utrzymac sie
    przez 31 dni ;)

    --
    pozdr
    ark

  • 5. Data: 2004-08-20 16:26:22
    Od: "Klapuch (www.klapuch.komrel.net)" <k...@o...-p-l>

    On Fri, 20 Aug 2004 10:07:05 +0200, "ark" <...@...pl> wrote:

    >Dzieki za wszystkie odpowiedzi i namiary

    U nas pani dyrektor powiedziala, zebym nie przesadzal
    bo da sie wytrzymac. A jak nie to moge sobie otworzyc okno.
    Koniec.

    Klapuch

  • 6. Data: 2004-08-20 17:54:18
    Od: REGNUM<...@o...pl>

> [...]
    > jest wylaczona bo "zre za duzo pradu" - koniec cytatu :(
    > Czy sa jakies przepisy regulujace prace w takich warunkach ?

    Państwowa Inspekcja Pracy się tym na pewno zajmie. Zapewniona jest
    pełna anonimowość. Oddziały są w każdym większym mieście. Zresztą
    wystarczy wysłać list polecony i uzasadnić.
    W ciągu niedługiego okresu czasu inspektor zawita w zakładzie.
    Przynajmniej w moim przypadku tak było (ale nie ja zwróciłem się do
    tej inspekcji ;)

    Pozdrawiam i życzę powodzenia,
    REGNUM

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2004-08-20 20:26:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    wniosek,
    > na ktory maja 31 dni. ciekawe w ktorym kraju upaly maja szanse utrzymac

    Jest sposób na obejście tego problemu, choć rzadko stosowany i nie lubiany
    przez ... Policję. Otóż Policja ma obowiązek zabezpieczyć ślady i dowody -
    również wykroczenia - przed zatarciem. Na upartego można wezwać policję by w
    drodze oględzin stwierdziła, jaka jest temperatura w danym momencie.
    Przecież naruszenie przepisów BHP jest wykroczeniem. Podejrzewam, że będzie
    się przed tym broniła rękami i nogami, ale ... . Powoływać się na art. 54
    kpow.

    Uprzedzam, że w razie, gdyby się okazało, że jednak jest to dopuszczalna
    temperatura w ramach odwetu zawiadamiający chwyci na garba. Więc wczesnej
    trzeba by było sprawdzić, jaka temperatura jest dopuszczalna i być może
    zmierzyć to samemu termometrem tuż przed wezwaniem.

  • 8. Data: 2004-08-21 06:48:34
    Od: "Klapuch (www.klapuch.komrel.net)" <k...@o...-p-l>

    On Fri, 20 Aug 2004 22:26:12 +0200, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

    >Przecież naruszenie przepisów BHP jest wykroczeniem. Podejrzewam, że będzie
    >się przed tym broniła rękami i nogami, ale ... . Powoływać się na art. 54
    >kpow.

    A kto powie jaka jest maksymalna temperatura pracy wedlug BHP?
    Dla naszego BHP'owca cos takiego jak temperatura w ogole nie istnieje.
    Za to nakazuje wylaczac wszystko z gniazdek na noc. (Zarowek z lamp
    sufitowych na razie nie wykrecamy)

    Pozdrawiam
    Klapuch

  • 9. Data: 2004-08-21 19:23:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Klapuch (www.klapuch.komrel.net)" <k...@o...-p-l>
    napisał w wiadomości news:7urdi099opc8p5gdelsj8jmksjj6h822uf@4ax.com...

    Stąd też postulowałem, by zanim zrobią zadymę ustalili, czy na pewno mają
    rację. Ale z tego co wiem maksymalna temperatura jest określona. Na różnych
    stanowiskach pracy jest różna. Regulują to różne dziwne rozporządzenia.
    Należało by zapytać w PIP, bo to ich chleb powszedni, więc odpowiedzą z
    marszu.

    Ja znalazłem na przykład dla zakładu włókienniczego: "W pomieszczeniach
    pracy, w których powietrze przy procesach produkcyjnych nagrzewa się i
    nadmiernie nasyca się wilgocią lub produkcja wymaga wysokiej temperatury i
    dużej wilgotności powietrza, powinny być w widocznych miejscach umieszczone
    higrometry. Temperatura powietrza takich pomieszczeń nie może przekraczać
    25° (według termometru mokrego, jeżeli temperatura powietrza zewnętrznego w
    lecie nie jest wyższa) a różnica między termometrami suchym i mokrym musi
    wynosić co najmniej 1,5°." - ROZPORZĄDZENIE MINISTRÓW: PRACY I OPIEKI
    SPOŁECZNEJ, ZDROWIA I PRZEMYSŁU z dnia 26 marca 1946 r. o higienie pracy w
    zakładach przemysłu włókienniczego.

    Podejrzewam, że ta temperatura jest gdzieś określona jako ogólna zasada, od
    której określone są wyjątki. Poza tym - nie pamiętam czego to wynika - ale
    powyżej jakiejś tam temperatury, to jeszcze się woda mineralna należy.

    Nikt dla grandy tego agregatu klimatyzacyjnego tam nie montował, bo to kilka
    złotych kosztuje. Podejrzewam, ze jest on po to, by pomieszczenie w ogóle
    zostało dopuszczone do produkcji. teraz nie działa, ale jak przyjdzie
    kontrola, to będzie działać. A jak przyjdą z zaskoczenia i nie będzie
    działać, to się im powie, że po prostu ktoś włączyć zapomniał i tyle.

  • 10. Data: 2004-08-22 08:03:26
    Od: "Klapuch (www.klapuch.komrel.net)" <k...@o...-p-l>

    On Sat, 21 Aug 2004 21:23:13 +0200, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    >lecie nie jest wyższa) a różnica między termometrami suchym i mokrym musi
    No i koniec narzekania.
    Temperatura za oknem w cieniu jest 30 stopni wiec przy pracy tez moze
    byc 30 i koniec.

> [...]
    >której określone są wyjątki. Poza tym - nie pamiętam czego to wynika - ale
    >powyżej jakiejś tam temperatury, to jeszcze się woda mineralna należy.
    powyzej 26 stopni, z tego co pamietam

    pozdrawiam
    Klapuch