    From: "shuvar" <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prosba o pilna porade lub komentarz
    Date: 20 Aug 2004 10:51:06 +0200

    Jako nowy na grupie, witam wszystkich serdeczenie.
    Mam duza prosbe o pilna porade.

    Sprawa wyglada nastepujaca:
    Istnieje firma A w ktorej wpolnikami sa Kowalski, Nowak i Polak.
    Polak zaklada osobna firme B(rowniez spolke z.o.o). Obie firmy nazywaja sie
    podobnie. W pewnym momencie przychodzi faktura na firme A, ktora niechcacy
    placi firma B.
    W miedzyczasie przyszla identyczna faktura dla firmy B od tego samego
    kontrahenta. Ten jednak nie chce zwrocic wplaconej juz kwoty tylko chce jeszcze
    raz zeby dokonano wplaty. Zaslania sie przy tym ze fakt iz obie firmy maja
    rozne NIPy nic dla niego nie znaczy, bo maja ten sam adres.

    Osobiscie wydaje mi sie ze powienie zwrocic wplacona kwote bo przecie po to sa
    NIPy zeby rozrozniac firmy. No i jest to chyba przywlaszczenie ale nie jestem
    pewnien. Czy sa na to jakies przepisy regulujace?

    pozdrawiam

    mario