  • 1. Data: 2006-08-23 18:05:15
    Temat: Prośba dla brata - Kredyt ;-(
    Od: "InfoKrzys" <i...@w...pl>

    Dzień Dobry,

    Jestem tutaj pierwszy raz więc jeśli coś źle piszę proszę na mnie nie
    krzyczeć ;-(

    CHodzi mo mojego brata. W 1998roku kupił na raty na okres 4lat jakiś
    komputer poprzez firme ratalną TransKredyt czy jakość tak.Spłacał chyba z
    6rat do czasu kiedy noga mu się podwinęła i stracił pracę. Do dziś żyje na
    granicy ubustwa... Od ok 3miesięcy do naszego domu ciągle wydzwania jakaś
    firma windykacujna z Poznania i straszy brata więxieniem jeśli nie zapłaci
    kredytu z odsetkami. Nas naprawdę na to nie stać mimo szczerej chęci aby to
    spłacać. Ostatnio w telewizji coś mówili o przedawnieniach kredytów i o
    firmach windykacyjnych ktore mimo iz kredyty sie przedawnily ciągle
    nachodzą ludzi. Wiem że dług powinno się spłacać ale niestety życie potrafi
    sprawić człowiekowi psikusa i nie wszystko jest tak jakby się chciało.
    Bardzo proszę o wszelką pomoc. Bedę bardzo wdzięczny.

    Proszę o odpowiedź na grupę lub prywatnie.

    Dziękuję, Krzysztof

  • 2. Data: 2006-08-23 18:10:54
    Temat: Re: Prośba dla brata - Kredyt ;-(
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    InfoKrzys napisał(a):

> [...]
    > firma windykacujna z Poznania i straszy brata więxieniem jeśli nie zapłaci
    IHMO przedawnienie nastepuje po 3 latach. Wiecej informacji - w archiwum
    grupy.
    --
    badzio

  • 3. Data: 2006-08-23 18:24:51
    Od: "InfoKrzys" <i...@w...pl>

    .
    > IHMO przedawnienie nastepuje po 3 latach. Wiecej informacji - w archiwum
    > grupy.
    > --
    > badzio

    Czytałem to arch i jedni pisali że po 3 latach inni że po 10. Te
    przedawnienie liczy się od chwili kiedy miałabyć spłacona ostatnia rata ??
    Czy mogą brata po tym przedawnieniu zamknąć do więzienia jak mówią ci z
    windykacji ?? Mówili że złożą oni do prokuratury że brat wyłudził kredyt i
    go zamkną za to.

  • 4. Data: 2006-08-23 18:29:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    InfoKrzys wrote:

    > CHodzi mo mojego brata. W 1998roku kupił na raty na okres 4lat jakiś
    > komputer poprzez firme ratalną TransKredyt czy jakość tak.Spłacał chyba z

    Czyli ostatnia rata to rok 2002 i minęło już więcej czasu, jak 3 lata?
    Przedawnione...

    Nagrać groźby i zawiadomić policję.

  • 5. Data: 2006-08-23 19:12:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "InfoKrzys" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

    Okres przedawnienia wynosi 3 lata i liczy się od końca terminu spłaty kredytu
    wynikającego z umowy, albo od wpłaty przez brata ostatniej raty - w zależności
    od tego, co nastąpiło później. Chyba, że wierzyciel posiada prawomocny wyrok, to
    wówczas 10 lat od wyroku.

    A zatem, o ile nie ma w tej sprawie wyroku, to najpewniej dług się przedawnił
    gdzieś w tamtym roku. Dokąd firma dzwoni, to spławiać. jakby napisali, to
    odpisać, że nie pamięta, czy dług spłacił, bo to było dawno i się przedawniło.
    Kwitki wyrzucił, bo nie były mu potrzebne.

  • 6. Data: 2006-08-23 19:37:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    InfoKrzys wrote:

    > Czytałem to arch i jedni pisali że po 3 latach inni że po 10. Te

    10 to jeśli był prawomocny wyrok.

    > przedawnienie liczy się od chwili kiedy miałabyć spłacona ostatnia rata ??

    Każda rata przedawnia się osobno. I owszem - od terminu spłaty.

    > Czy mogą brata po tym przedawnieniu zamknąć do więzienia jak mówią ci z
    > windykacji ??

    Niby za co?

    > Mówili że złożą oni do prokuratury że brat wyłudził kredyt i

    A wyłudził?

    > go zamkną za to.

    Kurde, piszę wyraźnie - nagraj te groźby bezprawne i donos na policję na
    windykatorków!

  • 7. Data: 2006-08-24 07:40:07
    Temat: Re: Pro?ba dla brata - Kredyt ;-(
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Wed, 23 Aug 2006 20:24:51 +0200, użyszkodnik "InfoKrzys"
    <i...@w...pl> napisał:

> [...]
    > windykacji ?? Mówili że złożą oni do prokuratury że brat wyłudził kredyt i

    masz dostęp do Internetu to sobie poczytaj ze zrozumieniem informacje
    publikowane przez firmy windykacyjne.

    pierwsze z brzegu (Intrum Justitia):
    "Nasi pracownicy zajmujący się windykacją to wykwalifikowani
    negocjatorzy, których podstawowym zadaniem jest maksymalizacja
    odzyskiwanych od dłużników kwot."

    teraz tłumaczenie:
    nasi pracownicy to specjaliści od opowiadania bajek dla niegrzecznych
    dorosłych. wcisną Ci dowolny kit abyś tylko wpłacił kase

    a w prokuraturze też pracują ludzie

    --
    futszaK
    601061867