  • 81. Data: 2014-03-12 11:28:21
    Temat: Re: Google Glass
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.03.2014 09:42, hikikomorisan pisze:

    > dlaczego mam pozwolic na stosowanie czegos, co wiekszosci bedzie
    > przeszkadzac?

    Ty nie jesteś większością.

  • 82. Data: 2014-03-12 15:40:26
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 12.03.2014 10:28, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Twojej jednoosobowej większości, czy zrobiłeś stosowną statystykę
    > u posiadaczy GG?

    A moje imie LEGION ;P

    > Otóż jak na dziś i dla mnie, owo prawdopodobieństwo że ktoś
    > mnie sfilmuje dla aparatu telefonicznego/smartfona jest całkiem
    > wysokie, zaś dla GG wynosi dokładnie zero - po prostu nawet
    > nie widziałem człowieka z GG.

    Podobnie bliskie zeru jest prawdopodobienstwo ze sfilmuje cie ktos
    udajacy ze trzyma telefon przy uchu, na co ktos sie powolywal.

    Istotna dla mnie jest roznica - filmowanie telefonem widac. Tak, widac.
    Widac, ze cos ktos trzyma w rece i gdzie kieruje. A jesli macha
    telefonem w sposob "rejestratorski" to nie po to by pomachac. Tylko by
    cyknac focie.

    A teraz wyobraz sobie czasy, w ktorych GG bedzie tak dzuo jak obecnie
    okularnikow.

    Eksperyment myslowy.

    Wyjdz na ulice i "udawaj" ze kazdy okularnik, ktorego widzisz nagrywa i
    transmituje na jutube to co ma przed soba. Czyli kazdy mijajacy Cie
    czlowiek nagrywa Cie. Na ulicy. w sklepie. w sexshopie, w publicznym
    szalecie przy pisuarze, w restauracji. I wszedzie tam, gdzie mozesz
    spotkac okularnika.

    > Z prostego powodu - dopóki coś się nie rozpowszechni, łatwo
    > Ci będzie znaleźć oponentów, kierujących się zasadą "nie znam
    > to się sprzeciwię" bądź choćby zazdrością :>

    Ale ja sie sprzeciwiam dlatego, ze znam.

    Igonorancja to blogoslawienstwo. Wiekszosc ignoruje swoja prywatnosc.

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 83. Data: 2014-03-12 15:42:18
    Temat: Re: Propozycje Ustawy o CCTV i komentarze
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 12.03.2014 10:28, poreba wrote:

    > 'Niby trollować to trza umić' a Tobie jednak to wychodzi.
    > Ale załóżmy, że (zupełnie niepotrzebnie wobec istniejących juz przepisow)
    > wprowadzimy 'zakaz uzywania urzadzeń wygladających jak okulary...'
    > GoogleGlass=GG
    >
    > Wiesz co się pojawi? GH, zakażemy. Pojawi się GR... Skróty rozszyfruj
    > sobie. Tak naprawdę: dowolnie.

    Zakazmy zatem po prostu nagrywania i transmitowania live kazdym
    urzadzeniem, ktore nie sygnalizuje tego faktu osobom, ktore moga byc w
    zasiegu obiektywu.

  • 84. Data: 2014-03-12 16:10:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Mar 2014, hikikomorisan wrote:

    > A moje imie LEGION ;P

    Odnotowujemy ;P

    > Ale ja sie sprzeciwiam dlatego, ze znam.
    >
    > Igonorancja to blogoslawienstwo. Wiekszosc ignoruje swoja prywatnosc.

    No i właśnie wyjaśniłeś to, czym rzucam niby grochem o ścianę.
    Zauważ: wcale nie wtykam się do Twojego poglądu na "słuszność"
    takiej czy innej obrony prywatności.
    Wg stanu "na dziś", realnie, w użyciu, całkiem istotne zagrożenie
    stanowią np. karty płatnicze.
    I co z tego?

    *SAM* napisałeś, teraz, że NIE CHODZI O WIĘKSZOŚĆ!

    A niby do czego ja oponowałem, jak nie do Twojej tezy o "większości",
    pisząc że jest z gruntu błędna?

    pzdr, Gotfryd

  • 85. Data: 2014-03-12 16:48:58
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 12.03.2014 16:10, Gotfryd Smolik news wrote:

    > No i właśnie wyjaśniłeś to, czym rzucam niby grochem o ścianę.
    > Zauważ: wcale nie wtykam się do Twojego poglądu na "słuszność"
    > takiej czy innej obrony prywatności.

    No wlasnie ja chcialem o slusznosci porozmawiac.

    A zostalem zakrzyczany, ze chce wprowadzic zakaz patrzenia przez
    lornetki w teatrach. Andrzej stanal /jak zwykle/ na wysokosci zadania i
    obsfukowal watek.

    > Wg stanu "na dziś", realnie, w użyciu, całkiem istotne zagrożenie
    > stanowią np. karty płatnicze.
    > I co z tego?

    Jakie to zagrozenie? Bo ja nie w temacie :) Od jakiegos roku uzywam ich
    tylko do wyplacania gotowki ze sciany, i potem sobie juz kupuje za
    pieniazki papierowe, metalowe, ale mam frajde :D

  • 86. Data: 2014-03-12 23:49:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Mar 2014, hikikomorisan wrote:

    > No wlasnie ja chcialem o slusznosci porozmawiac.

    No to źle trafiłeś, powołując się na WIĘKSZOSĆ :)
    I tyle.

    > A zostalem zakrzyczany, ze chce wprowadzic zakaz patrzenia

    Z grubsza.
    Niby co, Eskimos z Grenlandii lub Mur... wróć, "afroamerykanin
    z USA" to jakiś gorszy i nie może widzieć tego co ja?? :P

    > Jakie to zagrozenie?

    Zwyczajne śledzenie. Z profilowaniem.
    Znacznie bardziej "antyprywatne" niż "podgląd w miejscu"
    jakąś kamerką, bo odpowiada przypadkowi kiedy to "Twój podglądacz"
    łaziłby za Tobą, ewentualnie dysponowałby siecią kamer (patrz
    monitoring miejski i podobne, w odróżnieniu od bardzo lokalnego
    monitoringu prywatnego, czy to domu czy sklepu).
    Przepraszam: nie odpowiada, wyniki profilowania bywają *lepsze*
    niż wnioski z bezpośredniej obserwacji.

    Przypadek bardziej skrajny:
    http://supermarket.blox.pl/2012/02/Jak-sklep-dowiedz
    ial-sie-ze-nastolatka-jest-w.html

    pzdr, Gotfryd

  • 87. Data: 2014-03-13 00:32:22
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 12.03.2014 23:49, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Zwyczajne śledzenie. Z profilowaniem.

    aaaaa, dziekuje, nie uzywam ;D

    > Przypadek bardziej skrajny:
    > http://supermarket.blox.pl/2012/02/Jak-sklep-dowiedz
    ial-sie-ze-nastolatka-jest-w.html

    Czytalem :D

    masz:

    http://niebezpiecznik.pl/post/niefortunny-wywiad-wic
    eprezesa-alior-banku-czyli-profilowanie-klientow-i-s
    przedawanie-danych-na-ich-temat-innym-firmom/

    http://samcik.blox.pl/2013/06/Zaczelo-sie-Bank-poinf
    ormowal-klientow-bedziemy.html

    i tak dalej...

  • 88. Data: 2014-03-13 08:01:44
    Od: marek <marek@>

    On 11.03.2014 13:45, hikikomorisan wrote:
    > Monitoring czy podglądactwo?
    >
    > Dla mnie podglądactwo. Podglądactwo gorszej natury niż fotografowanie,
    > nawet z ukrycia, czy filmowanie, nawet z ukrycia.

    Napisz do Google, aby równolegle do GGlass sprzedawali miniaturowy
    nadajnik. GGglass odbierałby sygnał z takiego nadajnika (tak jak odbiera
    wifi) i odpowiednio miejscowo pixelozował rejestrowany przez GGlass
    obraz np. stosownie do kierunkowego natężenia odbieranego sygnału.
    Oczywiście nadajnik nosiłaby przy sobie osoba, która nie chce być
    rejestrowana. Proste ;)

    Od strony prawnej raczej niewiele wskórasz. Jedyna szansa, że przekonasz
    do siebie twórcę GGlass jakimś pomysłem, który pozwoli im zachować twarz
    a nawet może poprawić PR ;) Będzie i wilk syty i owca cała, a nawet
    mogliby zarobić na tym całym interesie 2x więcej ;)

    Marek

  • 89. Data: 2014-03-13 09:26:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    hikikomorisan napisa?(a):

    > aaaaa, dziekuje, nie uzywam ;D

    To nic nie zmienia. To tylko dodatkowa informacja w Twoim profilu
    mówiąca o tym, że nie używasz karty w typowy sposób ;)

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 90. Data: 2014-03-13 10:45:47
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 13.03.2014 09:26, januszek wrote:
    > hikikomorisan napisa?(a):

    > To nic nie zmienia. To tylko dodatkowa informacja w Twoim profilu
    > mówiąca o tym, że nie używasz karty w typowy sposób ;)

    no zawsze brak informacji to tez informacja

    pewnie dlatego nie dostaje dobrze targetowanego spamu, czyli maili
    reklamowych z tym co mnie interesuje, bo nie wiedza, czy kupuje
    elektronike, czy pieluchy, i w jakim sklepie - no moga zalozyc, ze
    kupuje w biedronce, skoro blisko biedronki wyjmuje kase, a w biedronce
    placi sie gotowka :D /placi sie? nie wiem, kiedys tylko gotowka sie
    placilo, ale teraz to nie wiem/