  • 1. Data: 2004-06-15 06:22:32
    Temat: Problemy z reklamacja. prosze o rade.
    Od: "W.R." <j...@p...neostrada.pl>

    Witam

    Kupilem niecaly rok temu w sklepie komputerowym pewna czesc. Dostalem na nia
    rok gwarancji. Okazala sie ona wadliwa. Serwis firmy postanowil ze dostane
    czesc nowa. Lecz w zwiazku z tym iz obecnie nie jest produkowany model ktory
    ja nabylem dostalem model nowszy. jednak po wstepnych ogledzinach widac ze
    towar jest uzywany (pewnie byla wczesniej serwisowana). Niestety przy
    odbiorze bylem niemile zaskoczony gdyz sprzedawca powiedzial ze gwarancja
    "leci dalej" i zostaje przedluzona tylko o okres przetrzymania czesci w
    serwisie.
    Moje pytania:
    1. czy firma moze mi wymieniac na czesc o nowszym modelu ale uzywana?
    2. jak jest wtedy z okresem gwarancyjnym? czy nie zaczyna mi sie od nowa?
    3. czy mam jakies dodatkowe korzysci z reklamacji i na czym w oglole to mam
    prawo do reklamacji jak mam gwarancje?
    4. prosze odpowiedzi poprzec konkretnymi przepisami prawnymi.

    Dziekuje z gory.

  • 2. Data: 2004-06-15 08:12:19
    Temat: Re: Problemy z reklamacja. prosze o rade.
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wstępne założenie - zakłądam, że zakupiono rzecz w celach niezwiązanych z
    działalnością zawodową i gospodarczą kupującego (sprzesdaż konsumencka).

    > 1. czy firma moze mi wymieniac na czesc o nowszym modelu ale uzywana?

    zależy to niestety od treści karty gwarancyjej - art. 13 ust. 1 ustawy z dnia
    27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o
    zmianie kodeksu cywilnego (Dz.U. nr 141, poz. 1176),

    > 2. jak jest wtedy z okresem gwarancyjnym? czy nie zaczyna mi sie od nowa?

    odpowiedż, jak wyżej niestety,

    > 3. czy mam jakies dodatkowe korzysci z reklamacji i na czym w oglole to mam
    > prawo do reklamacji jak mam gwarancje?

    zgodnie z art. 13 ust. 4 gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie
    wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnien kupującego wynijających z
    niezgodności towaru z umową . Czyli można zareklamować u sprzedawcy,
    korzystając z n.t.u.. NIestey, nie działa wtedy korzystne domniemamnie z art.
    art.4 us. 1 in fine - iż w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem
    6 miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istaniała ona w chwili
    wydania.

    > 4. prosze odpowiedzi poprzec konkretnymi przepisami prawnymi.
    j.w.:-)

    > Dziekuje z gory.

    pzdr

    marek radwański

  • 3. Data: 2004-06-15 08:12:36
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]

    wydania.

    > 4. prosze odpowiedzi poprzec konkretnymi przepisami prawnymi.

    pzdr

    marek radwański