  • 1. Data: 2006-02-14 14:54:13
    Temat: Problemowa umowa o użyczenie
    Od: "Sadu" <sadu_DELETE_@_DELETE_ekontra.com>

    Witam

    Prowadzę sklep internetowy z możliwością recenzowania produktów.
    Zdecydowałem się na udostępnienie asortymentu wyselekcjonowanym, obiektywnym
    redaktorom, którzy będą pisać recenzję produktów( za darmo ). Towar wysyłam
    i odbieram kurierem na swój koszt. Redaktor jest zobowiązany po 30 dniach
    testów zwrócić towar. Jako że wartość towaru może przekraczać większe sumy
    zdecydowałem się prawnie związać z redaktorami. Najlepszym wyborem wydaje mi
    się umowa o użyczenie, ale jej czysta forma nie spełnia w 100% moich
    oczekiwań. Zwykła umowa o użyczenie dotyczy jednego produktu np: ksiązki (
    jedna książka jedna umowa ). W moim przypadku chciałbym napisać jedną umowę
    (na czas nieokreślony), która dotyczy większej ilości produktów. Pytanie...
    jak to zrobić ? Czy to już wykracza za "umowę o użyczenie" ? We wstępnym
    projekcie umowy zwarłem § w którym jest napisane:

    "Przyjęcie i użytkowanie "sprzętu" oraz jej elementów następuje
    każdorazowo po przez przyjęcie właściwe dla danej jednostki "sprzętu"".

    Rozumiem przez to, że każdorazowe przyjęcie sprzętu od kuriera (
    potwierdzone podpisem ) oznacza akceptację i zgodę z umową.

    Czy jest to prawidłowe rozwiązanie ( poprawnie zredagowane ) a może do
    każdej przesyłki trzeba dodawać coś w rodzaju "aneksu" który redaktor
    podpisuję i od razu wraca ona do mnie.

    Z góry dziękuję za odpowiedz.
    Adam