    From: "Marek" <e...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Problem z własnością i zameldowaniem
    Date: Fri, 19 Dec 2008 14:15:48 +0100

    Sprawa wygląda nastepująco. Przez okres dwóch lat mieszkałem z rodziną w
    mieszkaniu w bloku z matką. Mieszkanie jest własnością matki. Od jedenastu
    lat mieszkam z rodziną w domu u mojego wuja. Wuj zmarł przed dwoma laty i od
    tego czasu mieszkam w tym domu sam z rodziną. Z tym, że od samego początku
    zameldowany jestem w pierwszym mieszkaniu tzn. w bloku u matki. Podatek od
    nieruchomości w której mieszkam płaci matka, z tym że wymaganą kwotę podatku
    płacę matce. Ponieważ nie ma testamentu, nieruchomość ta należy do
    najbliższej rodziny.
    Czy mogę się zameldować w tym domu nie posiadając prawa własności.
    Czy przez zasiedzenie można nabyć prawa własności do tego domu a jeśli tak,
    to kto miałby prawo, czy osoba płacąca podatek od nieruchomości (matka), czy
    też ja, jako mieszkaniec tej nieruchomości, chociaż zameldowany jestem u
    matki.

    Marek