  • 11. Data: 2005-09-29 22:54:24
    Temat: Re: Problem z usługą firmy IDEA
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Beniamin wrote:

    > Dość jasno jest napisane,że z systemami opartymi na procesorach innych
    > niż Intel to nie działa.
    > Z systemami opartych na Intelu to już tylko kwestia konfiguracji. Choć
    > występowały problemy nie było przypadku, żebym sobie nie poradził, więc
    > autoryzowany serwis też powinien.

    Ciekawe dlaczego niby tylko z Intelami miałoby nie działać. To chyba
    jakieś celowe zakulisowe działania Intela i producenta tego, pożal się
    Boże, 'modemu'.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 12. Data: 2005-09-30 06:10:17
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    Użytkownik "alex" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    >Z tego co wiem to modemy te nie działają bodzjże z nieintelowskimi
    > procesorami. Ale jeśli nie zaznaczono tego w umowie...
    > Alex

    Idea podaje, że modemy te nie działają z procesorami innymi niż Intela, co
    jest totalną bzdurą.
    Klient o którym piszę ma właśnie laptopa z procesorem Intela i niestety
    lipa...
    Okazało się jednak, że modem dawał sobie radę na starszym laptopie, z
    procesorem
    AMD, jednak musiał byś spełniony jeden warunek - laptop posiadał stare
    gniazdo PCMCIA - 16bit
    WOJO

  • 13. Data: 2005-09-30 06:13:10
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Z ciekawości- jaki to modem?

    GC75e
    Jednak z GC85e jest to samo - też jest to karta 16-bit, podczas, gdy
    większość nowych laptopów
    posiada złącze 32-bit. Jednak nikt w salonach nie udzielał informacji, że
    takie problemy mogą występować,
    nawet nie wiem czy do tej pory takie informacje są udzielane...
    WOJO

  • 14. Data: 2005-09-30 06:19:23
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    Użytkownik "Beniamin" <b...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Z systemami opartych na Intelu to już tylko kwestia konfiguracji. Choć
    > występowały problemy nie było przypadku, żebym sobie nie poradził, więc

    Hehe - gratuluję wiedzy, bo ja sobie nie poradziłem podobnie jak właściciele
    poniższych laptopów:

    - Dell Inspirion M700
    - Toshiba Qosmio E15-AV101
    - IBM Think Pad T42
    - HP Compaq Nc6000
    - Sony VGN-A290
    - Dell Latitude x300
    - Acer Travel Mate 632XC
    - Acer Travel Mate 634XC
    - Acer Aspire 1363

    Jest to lista, którą przygotowała firma Sony-Ericsson po mojej interwencji,
    przy czym nie jest to lista zamknięta i ciągle do tej
    listy dopisywane są kolejne modele różnych producentów.

    WOJO

  • 15. Data: 2005-09-30 09:06:53
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik WOJO napisał:

> [...]
    > takie problemy mogą występować,
    > nawet nie wiem czy do tej pory takie informacje są udzielane...

    Czy przypadkiem usługa nie została przypadkiem zakupiona w promocji
    razem ze wspomnianym laptopem?

    M.

  • 16. Data: 2005-09-30 09:26:43
    Od: ...@...c

    Dnia Thu, 29 Sep 2005 22:16:57 +0200, WOJO napisał(a):

    > Pomocy !
    > Nie wiem co dalej robić - szkoda mi klienta, Idea zrzuca winę na
    > Sony-Ericsson i każe sobie słono płacić za usługę, z której nie można
    > skorzystać !
    > Co mamy robić ?!

    Jeżeli kupowałeś jako konsument to ewidentnie podchodzi pod niezgodność z
    umową. Odpowiada za to sprzedawca a nie producent - nie daj sobie wciskać
    ciemnoty ani umowy gwarancyjnej ponieważ jej zapisy nie mogą ograniczać
    praw konsumenta do zapisów dot. niezgodności z umową.

    Drobna rada: nic nie załatwiaj nic gębę a wszystko w korespondecji
    poleconej albo z potwierdzeniem w salonie idei. W tym przypadku mozna uznać
    że wada potyczy braku kompatybiności co jest znaczącą wadą kwalifikującą
    się do wymiany na inny (w tym przypadku wrecz na innego producenta jeżeli
    wada występuje na etapie producenta)

    --
    pozdrawiam,

  • 17. Data: 2005-09-30 09:45:36
    Od: "Paweł" <b...@m...com>

    Użytkownik "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał w wiadomości
    > Witam !
    > Piszę w imieniu jednego z moich klientów.
    > W sierpniu tego roku zakupił on usługę bezprzewodowego dostępu do
    Internetu
    > tak szeroko reklamowanej sieci Idea.

    Nie wiem jak działa Blueconnect Ery, ale ten patent Idei to straszna lipa.
    Używamy w firmie 3 takich zestawów opartych na modemie GC85. W różnych
    laptopach. O ile modemy wykrywają łatwo sieć i pozwalają na wysyłanie smsów
    to zestawienie połaczenia GPRS/Edge jest tragedią. Nie mam pojęcia czy to
    kwestia kompatybilności modemu z laptopem, oprogramowania czy jak
    podejrzewam jakiegoś priorytetu połączeń głosowych przed data ustawionego
    przez operatora.

    --
    Paweł

  • 18. Data: 2005-09-30 10:08:49
    Temat: OT
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

> [...]
    > kwestia kompatybilności modemu z laptopem, oprogramowania czy jak
    > podejrzewam jakiegoś priorytetu połączeń głosowych przed data ustawionego

    Mozesz opisac konkretne objawy? Rowniez mam modem GC85, niby dziala,
    sporadycznie jednak zrywa polaczenie, a pozniej ma problemy z zalogowaniem
    sie do sieci (brak polaczenia etc.)

    Pozdrawiam

    Baton

  • 19. Data: 2005-09-30 10:38:35
    Temat: Re: OT
    Od: "Paweł" <b...@m...com>

    Użytkownik "Baton" <k...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Mozesz opisac konkretne objawy? Rowniez mam modem GC85, niby dziala,
    > sporadycznie jednak zrywa polaczenie, a pozniej ma problemy z zalogowaniem
    > sie do sieci (brak polaczenia etc.)

    Dokładnie tak.
    Albo loguje się od razu od pierwszego kliknięcia.
    A jak nie to generuje różne komunikaty.. a to inicjalizuje się do upadłego..
    a to łączy, łączy i nic.. czasem brak połączenia.

    Generalnie pokazuje, że zasięg jest, smsy wysyła, ale nawiązanie połaczenia
    często się nie udaje. Czasem pomaga wyciągnięcie/włożenie modemu i ponowne
    włączenie się do sieci.

    Dodatkowo sam modem przy włączeniu komputera/lub wyjściu z uśpienia jest
    losowo rozpoznawany jako Sony-Ericsson lub standardowy modem PCMCIA. Przy
    tym drugim program do jego obsługi oczywiście nie startuje. To chyba jednak
    kwesta wspomnianej niekompatybilności z nowszymi komputerami.

    --
    Paweł

  • 20. Data: 2005-09-30 21:02:48
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Albo loguje się od razu od pierwszego kliknięcia.

    Szczęściarz !

    > A jak nie to generuje różne komunikaty.. a to inicjalizuje się do
    > upadłego..
    > a to łączy, łączy i nic.. czasem brak połączenia.

    Niestety - jedyny obraz jaki udało mi się zobaczyć to "Aktualizacja
    połączenia"
    W tym czasie niestety nie można zrobić nic innego niż wysłać i odebrać SMSa
    :(

    > Generalnie pokazuje, że zasięg jest, smsy wysyła, ale nawiązanie
    > połaczenia
    > często się nie udaje. Czasem pomaga wyciągnięcie/włożenie modemu i ponowne
    > włączenie się do sieci.

    Dokładnie te same objawy, przy czym nie zaobserwowałem poprawy przez
    wyjęcie i ponowne włożenie modemu :(

    > Dodatkowo sam modem przy włączeniu komputera/lub wyjściu z uśpienia jest
    > losowo rozpoznawany jako Sony-Ericsson lub standardowy modem PCMCIA.

    A tego objawu nie zaobserwowałem.

    Pozdrawiam !
    WOJO