  • 1. Data: 2005-09-29 20:16:57
    Temat: Problem z usługą firmy IDEA
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    Witam !
    Piszę w imieniu jednego z moich klientów.
    W sierpniu tego roku zakupił on usługę bezprzewodowego dostępu do Internetu
    tak szeroko reklamowanej sieci Idea.
    Wraz z usługą otrzymał on urządzenie - modem PCMCIA, który to okazał się nie
    być
    przystosowany do współpracy z większością nowego sprzętu komputerowego.
    Jako, że podejżewał, że uszkodzony jest modem oddał go do sprzedawcy w celu
    sprawdzenia.
    Sprzedawca (salon idei) odesłał go do serwisu, który stwierdził, że modem
    jest sprawny.
    Po dogłębnym przestudiowaniu tematu i sprawdzeniu modemu na różnym sprzęcie
    doszedłem do
    wniosku, że w/w modem nie współpracuje z większością nowego sprzętu
    komputerowego.
    Z tą rewelacją oraz z dwoma laptopami różnych producentów udaliśmy się do
    salonu operatora w celu
    wyjaśnienia całej sprawy. Tam po dłuższym "przekonywaniu" pracownika udało
    się przekonać sprzedawcę,
    by skontaktował się z własnym serwisem, który to serwis dostarczył drogą
    elektroniczną odpowiedź, że
    identyczne problemy występują na większości nowego sprzętu komputerowego
    różnych producentów.
    W związku z tym, że nie ma możliwości poprawnego korzystania z usługi, mój
    klient postanowił zrezygnować z usługi, powołując się na niezgodność towaru
    z umową.
    Jakież było zdziwienie mojego klienta, gdy dostał odpowiedź, którą pozwolę
    sobie we fragmencie zacytować:
    "Uprzejmie wyjaśniamy, że określone standardy jakości sprzętu gwarantuje
    jego producent. Jeżeli sprzęt ich nie spełnia, wówczas Klientowi przysługują
    określone uprawnienia w stosunku do gwaranta wyszczególnione w dokumencie
    gwarancyjnym, który otrzymuje w momencie zakupu"
    Z dokumentu jasno wynika, że Idea umywa ręce i całą winę zrzuca na wadliwy
    sprzęt firmy Sony-Ericsson.
    Firma Sony-Ericsson kolejny raz odbija piłeczkę i twierdzi, że to wina
    sprzętu komputerowego, co jest totalną bzdurą !

    Pomocy !
    Nie wiem co dalej robić - szkoda mi klienta, Idea zrzuca winę na
    Sony-Ericsson i każe sobie słono płacić za usługę, z której nie można
    skorzystać !
    Co mamy robić ?!
    Pozdrawiam !
    WOJO

  • 2. Data: 2005-09-29 20:43:25
    Temat: Re: Problem z usługą firmy IDEA
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    WOJO napisał(a):

> [...]
    > Nie wiem co dalej robić - szkoda mi klienta, Idea zrzuca winę na
    > Sony-Ericsson i każe sobie słono płacić za usługę, z której nie można

    Na pudelku do tego modemu sa wymagania sprzetowe komputera.
    Zapewne pisze tam cos w stylu "Pentium II, 64MB RAM, PCMCIA slot".
    Zapewne tez "nowszy sprzet komputerowy" te wymagania spelnia z nawiazka.

    Wiec jezeli towar w pudelku (modem) nie jest zgodny z tym co pisze na
    pudelku to idziesz tam gdzie go kupiles (zapewne do salonu Idei) i
    oddajesz powolujac sie na niezgodnosc z umowa (ewentualnie w gescie
    dobrej woli zyczysz sobie wydania towaru ktory bedzie dzialal tak jak na
    pudelu pisze).

    A IMO jedna "umowa" kupiles i modem i usluge, wiec rezygnujesz z calosci
    i tyle.

  • 3. Data: 2005-09-29 20:52:26
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > woli zyczysz sobie wydania towaru ktory bedzie dzialal tak jak na pudelu
    Sprawdziliśmy na różnych egzemplarzach i niestety nie dziłało i działać nie
    będzie, co potwierdził także serwis
    firmy Idea !

    > A IMO jedna "umowa" kupiles i modem i usluge, wiec rezygnujesz z calosci i
    > tyle.

    Gdyby to było takie proste :(
    Jutro spróbuje się dodzwonić do osoby, która odpisała na reklamację i
    wyjaśnię, na czym polega problem,
    bo odpowiedź wyraźnie sugeruje, że zerwanie umowy nastąpi z winy abonenta i
    to abonent poniesie
    wszelkie koszty z tym związane :(
    Dziękuję za odpowiedź !
    WOJO

  • 4. Data: 2005-09-29 21:04:52
    Od: k...@t...pl

> [...]
    > wyjaśnię, na czym polega problem,
    > bo odpowiedź wyraźnie sugeruje, że zerwanie umowy nastąpi z winy abonenta i

    W serwisie stwierdzono że nie będzie to działać to znaczy że nie będzie, wina
    lezy po stronie Idei.
    Powinni polubownie w związku z niemożnością korzystania z usługi rozwiązać
    umowę nie obciązając klienta kosztami.

    W razie czego, nie płacić za usługę, i wnieść pozew do sądu przeciwko Idei.

    Sprawa do wygrania.

  • 5. Data: 2005-09-29 21:08:04
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > umowę nie obciązając klienta kosztami.
    >
    > W razie czego, nie płacić za usługę, i wnieść pozew do sądu przeciwko

    Doradzałem klientowi raczej regularne płacenie i ... w ostateczności
    skierowanie sprawy
    do sądu...
    WOJO

  • 6. Data: 2005-09-29 21:12:09
    Od: k...@t...pl

    płacenie za niedziałającą usługę?

    gratuluję podejścia do sprawy
    i kwestii zadowolenia klienta...

  • 7. Data: 2005-09-29 21:20:49
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > płacenie za niedziałającą usługę?
    >
    > gratuluję podejścia do sprawy
    > i kwestii zadowolenia klienta...

    Heh, a ile wynoszą odsetki zasądzone przez sąd ? ;)
    WOJO

  • 8. Data: 2005-09-29 22:04:45
    Od: "alex" <a...@w...pl>

    Z tego co wiem to modemy te nie działają bodzjże z nieintelowskimi
    procesorami. Ale jeśli nie zaznaczono tego w umowie...
    Alex

  • 9. Data: 2005-09-29 22:09:29
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    WOJO napisał(a):

    > Wraz z usługą otrzymał on urządzenie - modem PCMCIA, który to okazał się nie
    > być
    > przystosowany do współpracy z większością nowego sprzętu komputerowego.

    Z ciekawości- jaki to modem?

    M.

  • 10. Data: 2005-09-29 22:18:24
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    WOJO napisał(a):
    > Witam !
    > Piszę w imieniu jednego z moich klientów.
    > W sierpniu tego roku zakupił on usługę bezprzewodowego dostępu do Internetu
    [..]

    Dość jasno jest napisane,że z systemami opartymi na procesorach innych
    niż Intel to nie działa.
    Z systemami opartych na Intelu to już tylko kwestia konfiguracji. Choć
    występowały problemy nie było przypadku, żebym sobie nie poradził, więc
    autoryzowany serwis też powinien.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin