  • Data: 2006-02-09 11:11:56
    Temat: Problem z operatorem
    Od: "Chopin" <s...@w...px> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Opis sytuacji:
    Kupiłem niedawno mieszkanko. Zaraz jak się wprowadziłem zamówiłem TV
    kablową. Do wyboru miałem dwóch operatorów X i Y. Wybrałem operatora Y gdyż
    X nie udostępnia usuługi internet. Po spisaniu umowy przyszli monterzy i tu
    problem. Okazało się że do mieszkania wchodzi tylko jeden przewód w którym
    obecnie jest sygnał operatora X (pakiet podstawowy wliczony w czynszu).
    Instalatorzy z firmy Y stwierdzili że doszło tu do wykorzystania odcinka
    kabla wchodzącego do mieszkania przez monterów z firmy X. Rzeczywiście w
    wychodzący kabel ze ściany zakończony jest puszką z logo firmy Y, kabel jest
    biały (ze skrzynki X wychodzi czarny), w latach 1997-2000 poprzedni
    wlasciciel korzystal z usług firmy Y - a następni wlaściciele po roku 2000 z
    firmy X. Konsultant z firmy X nie był w stanie sprawdzić czy ktoś w tym
    lokalu korzystał z usług firmy X przed rokiem 1997.

    W zeszłym roku budynek został ocieplony co sprawia że nie widać w którym
    miejscu dokładnie kabel został przekrosowany, pozatym ze względu na nową
    elewację nie można poprowadzić nowego kabla sygnałowego.

    Jedna i druga firma posiada umowy ze Społdzielnią Mieszkaniową.
    Zgłaszałem sprawę w Społdzielni - jednak tamtejsi pracownicy nie za bardzo
    chcą mi pomóc. Twierdzą że okablowanie jest własnością operatorów i nie za
    bardzo mogą w tej sprawie interweniować.

    Pytanie - jak zmusić firmę X aby w wyniku zaistniałej sytuacji udostępniła
    kabel firmie Y (skrzynka firmy X znajduje się 30 cm poniżej skrzynki Y) ????
    Czy mógłbym wykorzystać jakieś przepisy prawne? Dziekuję z góry za wszelkie
    rady i sugestie.

    Pozdrawiam,
    --
    Chopin