  • 1. Data: 2009-10-04 18:01:42
    Temat: Problem z notorycznym zakładaniem spraw w sądzie
    Od: "adaK " <p...@g...pl>

    Witam

    Mam problem z pewna panią :)) moja ex zoną 4 lata jesteśmy po rozwodzie.
    Notorycznie zakładam mi sprawy sadowe wyssane z palca, srednio 3-4 w roku.
    Zakłada sprawę, powymyśla jakieś głupoty (np. ostatnio leczyłem sie
    psychjatrycznie i chce ją zabić), ktore sie nie wydazyły no i sie zaczyna.
    Jam muszę udowodnić swoją niwinność i zawsze mi sie udaje, wygrywam sprawę,
    za jakiś czas mam następną założoną (karna cywilną lub w sądzie rodzinnym)
    Mam juz dość i nie wiem co mam zrobić by sie odniej uwolnić i od zakładania
    nowych spraw sądowych.

    Mam żone która to cięzko znosi, zreszta mi tez to nie służy.

    Mam nadzieje ze Państwo podpowiecie co mam zrobić kazdy pomysł na wagę złota.

    Pozdrawiam adaK

  • 2. Data: 2009-10-04 19:50:22
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    adaK wyskrobał(a):
> [...]
    > ostatnio leczyłem sie psychjatrycznie i chce ją zabić), ktore sie nie
    > wydazyły no i sie zaczyna. Jam muszę udowodnić swoją niwinność i

    O ile dobrze wiem cały czas w Polsce jest tak, że to powód musi udowodnić
    winę pozwanemu, a nie pozwany musi udowadniać, że jest czysty :)

> [...]
    >
    > Mam żone która to cięzko znosi, zreszta mi tez to nie służy.
    >
    > Mam nadzieje ze Państwo podpowiecie co mam zrobić kazdy pomysł na

    Niestety, ale ma takie prawo. Można ją zniechęcić do tego, np. ekonomicznie.
    Wprawny prawnik (ładna zbitka fonetyczna) tak poprowadzi sprawę, że ta pani
    będzie zobowiązana zapłacić poważne koszty procesu, a może i nawet
    odszkodowanie. Jak będzie miała do zapłacenia trochę, to może jej się
    odechce. Ale to i tak trzeba obgadać konkretnie w kontekście danej sprawy, a
    nie tak ogólnie na grupie.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2009-10-04 20:23:29
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > O ile dobrze wiem cały czas w Polsce jest tak, że to powód musi udowodnić
    > winę pozwanemu, a nie pozwany musi udowadniać, że jest czysty :)

    zle wiesz. W sprawach karnych to obwiniony/oskarzony zwyczajowo musi udowodnic, ze
    nie jest winny. Taka juz jest praktyka.

    Jak sie nie broni to moze przyplacic to wyrokiem skazujacym.

    Co do przedpiscy to chyba pomylil pozwanie (bo chyba nie mozna pozwac kogos na bazie
    kodeksu karnego - moze z malym wyjatkiem) z
    pomawianiem o niepopelnione przestepstwo. Ale w takim przypadku to chyba trzeba
    zrobic kontrofensywe ;)

    Icek

  • 4. Data: 2009-10-04 20:35:55
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 04-10-2009 o 21:50:22 .B:artek. <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > może jej się odechce. Ale to i tak trzeba obgadać konkretnie w
    > kontekście danej sprawy, a nie tak ogólnie na grupie.

    Jest jeszcze cos takiego jak "celowe wprowadzanie sądu w błąd". Złozyc
    zawiadomienie do prokuratury.

    leon

  • 5. Data: 2009-10-04 23:36:32
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "leon" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jest jeszcze cos takiego jak "celowe wprowadzanie sądu w błąd". Złozyc
    > zawiadomienie do prokuratury.
    > leon

    No można jeszcze po kilku takich urojonych pozwach złożyć wniosek o
    częściowe ubezwłasnowolnienie byłej żony i wyznaczenie jej opiekuna
    prawnego, może to ją przestraszy.

  • 6. Data: 2009-10-05 06:02:37
    Od: "ada " <p...@g...pl>

    Marcin Wasilewski <j...@a...pewnie.je.st> napisał(a):

> [...]
    > No można jeszcze po kilku takich urojonych pozwach złożyć wniosek o
    > częściowe ubezwłasnowolnienie byłej żony i wyznaczenie jej opiekuna

    Pomysły ciekawe, ale jest pewien problem zawsze sąd zwalnia ją z ponoszenia
    kosztów, zasłania się najniższą krajową tylko zapomina ze dostaje drugie tyle
    pod stołem od pracodawcy. Czyli prawnik odpada, ewentualnie mogę się
    zastanowić nad wprowadzaniem sądu w błąd, tylko pominąć prokuraturę i od razu
    założyć sprawę w sądzie karnym.
    Obecnie już mam zapowiedzianą następną sprawę w tym roku będzie już trzecia.

    Pozdrawiam adaK

  • 7. Data: 2009-10-05 07:27:38
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Icek wyskrobał(a):
    > zle wiesz. W sprawach karnych to obwiniony/oskarzony zwyczajowo musi
    > udowodnic, ze nie jest winny. Taka juz jest praktyka.

    zwyczajowo... praktyka...

    Ja się uczyłem prawa karnego opartego o ustawę Kodeks karny i Kodeks
    postępowania karnego, a nie zwyczaje plemienne czy praktykę w danym
    regionie. A KPK w art. 5 par. 1 stanowi, że oskarżony jest _niewinny_ tak
    długo, aż winy mu się nie udowodni (w domyśle - oskarżyciel) i nie skaże go
    prawomocnym wyrokiem.

    Jeżeli uważasz, że jest inaczej, to daj namiary na siebie. Oskrażę Cię o
    przywłaszczenie sobie moich 100.000 zł i naruszenie miru domowego. I weź
    potem udowadniaj, że tak nie było.

    --
    .B:artek.

  • 8. Data: 2009-10-05 08:10:02
    Od: "adaK" <p...@g...pl>

    adaK <p...@g...pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Mam problem z pewna panią...

    Zastanawiam się nad
    - sprawa o zniesławienie i zakaz zbliżania się do mnie itd
    - sprawa o celowe wprowadzanie sądu w błąd tylko czy pozew uznają się za
    celowe wprowadzanie w błąd
    - z adwokatem i pokryciem przez nią kosztów ale mogą jej umorzyć i zostaje na
    lodzie

    Chyba innego wyjścia niema niż dalej po sądach się z nią ciągać :((

    Pozdrawiam adaK

  • 9. Data: 2009-10-05 17:05:34
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    >
    > Jeżeli uważasz, że jest inaczej, to daj namiary na siebie. Oskrażę Cię o
    > przywłaszczenie sobie moich 100.000 zł i naruszenie miru domowego. I weź

    OK, jestem za. Chetnie podobny test przeprowadze. Mowie zupelnie powaznie.

    Ostatnio chcialem inny test przeprowadzic. Tylko chetnego nie mialem. Jestem trzezwy.
    Badam sie alkomatem z certyfikatem. nastepnie
    moj kolega stawia auto pod swiatlami w centrum a ja pije szybko 300ml wodki i siadam
    ebez kluczykow za kierownica. 100ml spirytusu
    wylewam na spodnie i t-shirta. Ktos napewno po pewnym czasie zadzwoni na psy. I
    powiedz mi kto bedzie winny?? na 1110% bede winny
    prowadzeniapojazdu po pijaku. I gazety beda pelne tytulow "pijany zasnal za
    kierownica na czerwonym".

    Icek

  • 10. Data: 2009-10-05 18:21:46
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Icek wyskrobał(a):
> [...]
    > I powiedz mi kto bedzie winny?? na 1110% bede winny
    > prowadzeniapojazdu po pijaku. I gazety beda pelne tytulow "pijany

    Trochę filozofując: jak się uprzesz, to Cię sąd skaże. Wystraczy parę
    okoliczności przeciw Tobie + brak jakiejkolwiek próby obrony albo tak
    nieszczęsliwy splot faktów, że nie masz się czym bronić.

    Co do sytuacji powyżej, jak się będziesz chciał wybronić, to się wybronisz.
    Są świadkowie, jest monitoring. Poza tym karalne jest prowadzenie samochodu,
    a nie siedzenie w samochodzie po pijaku. Sąd Cię nie skaże na podstawie
    zeznań policjanta, który stwierdzi, że przybył na miejsce jak siedziałeś w
    samochodzie.

    --
    .B:artek.