  • 1. Data: 2002-10-04 14:01:55
    Temat: Problem z gazownikiem samochodowym!!!!
    Od: "Nowak Ł." <n...@p...onet.pl>

    Witam
    jestem tu po raz pierwszy, kolega mówil ze mozna tutaj zasiegnąc fachowej
    opini. a wiec tak:

    mam problem tego typu, tydzien temu zalozylem gaz do auta. chodzi dobrze
    tylko jest problem ze przygasa raz na jakis czas, rozmawialem z moim
    fachmajstrem i powiedzial ze jest to dobrze wyregulowana instalacja. po
    zasiegnieciu opini innych gazownikow wszyjscy uznali ze jest zle
    wyregulowana i jest to objaw czesto spotykany,
    po odwiedzeniu gazownika i dosc nieprzyjemnej rozmowy z nim, powiedzial ze
    jak bardzo chce miec to usuniete to musze zglosic usterke wtedy wciagu 14
    dni zostanie usunieta, --- ale ja wtedy zostane bez samochodu. a samochód
    potrzebuje aby dojerzdzac na uczelnie. , czy sa jakies przepisy mowiace o
    tym ze musze dostac auto zastepcze, lub rownowartosc w gotówce za stracone
    korzysci?
    oto 1 z punktów gwarancji instalacji:
    Wszystkie usterki powinny zostac usuniete , a niesprawne elementy instalacji
    gazowej wymienione w ciągu 14 dni od daty zgłoszenia awarii, W przypadku
    koniecznosci sprowadzenia elementu instalacji gazowej z zagranicy istnieje
    możliwosc wydluzenia terminu naprawy do 30 dni.

    Prosze o odpowiedzi poparte dokladnymi artykulami ustaw. Dziekuje za
    odpowiedzi

  • 2. Data: 2002-10-06 09:09:57
    Temat: Re: Problem z gazownikiem samochodowym!!!!
    Od: "laik523" <l...@w...pl>

    No ... na przepisy prawa to nie masz się co powoływać. Nie wiem jakie jest
    Twoje auto - stare, nowe, wtrysk, gaźnik itp. Bywa tak, że nie da się
    wyregulować gazu jak ktoś coś grzebał w silniku lub jest źle wyregulowany
    (układ konwencjonalnej benzyny).
    Moja rada: naucz sie sam regulacji mieszalnika (i ustawiania programowania
    sterownika jeżeli masz programowalny przez PC) i rób próby w trasie. W
    warsztacie Ci moga ustawić parametry statyczne a jak mniemam gaśnie Ci przy
    nagłej redukcji obrotów lub przy zrzucaniu na luz przy rozgrzanym silniku.
    A tak nawiasem to producenci aut nie polecaja zrzucania na luz w czasie
    jazdy.

  • 3. Data: 2002-10-06 10:46:57
    Od: "Nowak Ł." <n...@p...onet.pl>

    Witam
    jest to stray duzy fiat
    instalacja brc, gaznik,
    auto tak jak wspominasz gasnie przy nagłych redukcjach biegu np przy 100
    km/h i wrzucenie luzu, auto przygasa, czasem jest to uciazliwe przy
    skrzyzowanich, bo trzeba lekko na gaz przydpnac.
    wsumie auto chodzi dobrze, niedawno byl ustawiany zaplon i regulowane
    zawory,
    wsumie wg badan spalin gaz miesci sie w normie, lecz benzyna przekracza
    dozwolone stezenia, gazownik twierdzi ze jest zle wyregulowany zaplon,
    podskocze z tym do mechanika, lecz jesli to nieustapi?
    to co dalej? gazownik niechce słyszec o regulacji i twierdz ze wszystko jest
    ok. i powoluje sie na kodeks drogowy, i wsumie jestem w kropce, bo niemam
    zamiaru tak jezdzic, a pozatym ile mozna sie klucic o glupia rzecz? a
    nieorientujesz sie czy musi zapewnic mi na czas zostawienia auta u niego
    zastepczego srodka transportu lub równowartosci mojego auta na okres naprawy
    w celu zabezpieczenia?
    pozdrawiam Nowak L.