    From: "maveriq" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Problem - nieuczciwy pracodawca
    Date: Sat, 24 Jul 2004 02:35:13 +0200

    Od jakiegoś czasu trochę angażuję się jako dziennikarz. Bardziej amatorsko i
    dla siebie niż dla pieniędzy, no ale w końcu pomyślałem sobie, że skoro mogą
    być z tego pieniądze to czemu nie skorzystać. Tak trafiłem do działu
    aktualności jednego z regionalnych portali internetowych. Na początku
    mielismy umowę ustną - dla mnie za każdą notkę 5 zł, 20 zł za fotorelację +
    procent ze sprzedaży reklam. Najpierw miałem być na miesiąc na próbę, a
    później normalnie na umowę. Miesiąc minął, ja newsy dalej pisałem, przelewu
    nie było, a właściciel portalu wiecznie nie miał dla mnie czasu. Po dwóch
    miesiącach obiecał mi przelew do 10 dni. Minęło 20 dni a tu ani grosza.
    Wydałem z własnej kieszeni 200 zł na telefon (miałem obiecany zwrot części
    kosztów) i napisalem za ok 400-450 zł. Nie są to jakieś wielkie pieniądze,
    ale jak doliczyć benzynę i telefon to już wychodzi minimalna pensja.
    Niestety jak już wspomniałem nie mam umowy. Bylem na tyle naiwny, że warunki
    współpracy uzgadniałem ustnie. Pozostałą mi jednak obszerna korespondencja
    e-mail (wysłane e-mailem newsy, odpowiedzi na nie i to, co najduje się w
    internecie w archiwum wiadomości portalu). Czy jest jakaś nadzieja na
    odzyskanie pieniędzy? Gdzie powinienem się zwrócić? Co powinienem zrobic?
    Pozdrawiam
    Miłosz