  • 11. Data: 2003-10-12 21:49:25
    Temat: Re: Problem logiczny do rozwiazania
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czyli jak powiem "idę do kina lub na zakupy", a nie pójdę nigdzie, to
    > powiedziałem prawdę?

    Fałsz. Ale jak pójdziesz i do kina i na zakupy, to prawda. Znajdź sobie
    takie tabelki w podręczniku do logiki.

  • 12. Data: 2003-10-12 22:28:37
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 12 Oct 2003 23:49:25 +0200, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> zakodował:

    >Fałsz. Ale jak pójdziesz i do kina i na zakupy, to prawda. Znajdź sobie
    >takie tabelki w podręczniku do logiki.

    Widzisz, Ty potrzebujesz tabelek. A dla mnie logiczne, że jak coś
    kosztuje 5 lub 6 PLN, to nie może kosztować jednocześnie 5 i 6 ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 13. Data: 2003-10-13 07:05:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Widzisz, Ty potrzebujesz tabelek. A dla mnie logiczne, że jak coś
    > kosztuje 5 lub 6 PLN, to nie może kosztować jednocześnie 5 i 6 ;)

    Bo całkowicie poprawnie powinno być 5 albo 6 PLN, gdyż faktycznie i 5 i 6
    PLN być nie może. Przy czym jest to czepialstwo, bowiem w tym wypadku
    wystarczy, że będzie 5 albo 6 i też będzie dobrze i nikt na to nie zwraca
    uwagi w życiu codziennym.

  • 14. Data: 2003-10-13 07:12:33
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...WYTNIJ.pl>

    > Widzisz, Ty potrzebujesz tabelek. A dla mnie logiczne, że jak coś
    > kosztuje 5 lub 6 PLN, to nie może kosztować jednocześnie 5 i 6 ;)

    :-)

    To nie jest logiczne, tylko najwyzej "zdroworozsadkowe", pojmowane "na
    chlopski rozum". A w interpretacji przepisow konieczna jest logika wlasnie w
    rozumieniu "tabelkowym", subtelne dla potocznego jezyka i dla przecietnego
    zjadacza chleba roznice miedzy spojnikiem "lub" a "albo" nagle staja sie tak
    znaczace, ze zmieniaja zupelnie sens przepisu, determinujac zupelnie inne
    postepowanie. Dlatego zalezalo mi na fachowym, zgodnym z jezykiem logicznym
    (prawniczym) udzieleniu odpowiedzi. Bo, bez obrazy, ale odpowiedziec na moje
    pytanie "tak jak mi sie wydaje", to moze kazdy.

    Pozdrawiam!

    Michal Wilk

  • 15. Data: 2003-10-13 08:43:05
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 13 Oct 2003 07:12:33 +0000 (UTC), "Michał Wilk"
    <m...@g...WYTNIJ.pl> zakodował:

    >(prawniczym) udzieleniu odpowiedzi. Bo, bez obrazy, ale odpowiedziec na moje
    >pytanie "tak jak mi sie wydaje", to moze kazdy.

    Dobrze, to podaj mi tabelkę zgodnie z którą a i b zawiera się w a lub
    b.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 16. Data: 2003-10-13 11:53:48
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    Użytkownik "Michał Wilk" <m...@g...WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości

    | Zaraz zaraz, mowisz "albo", a chyba spojnik "albo" znaczy co innego
    | niz "lub"? Z punktu widzenia logiki (nie potocznego rozumienia tych slow!)

    Potocznie tez znaczy cos innego

    lub to lub a albo to wykluczajace lub (xor) czyli jedno "albo" drugie ale
    nie jedno i nie drugie

    lub - prawdziwe gdy zachodzi co najmniej jeden warunek
    albo - prawdziwe gdy zachodzi dokladnie jeden warunek

    A.

  • 17. Data: 2003-10-13 20:08:27
    Temat: [OT] Re: Problem logiczny do rozwiazania
    Od: lukasz_p <l...@W...pl>

    Calkowicie OT...
    Tak sobie z rozbawieniem czytam ten watek i przypomniala mi sie scenka,
    ktora miala miejsce na cwiczeniach z logiki wlasnie:

    Grupa robi cwiczenie, w ktorym trzeba okreslic czy zdanie jest
    prawidziwe czy falszywe. Jedno ze zdan brzmi:
    "Nie jest prawda, iz stolica Szwajcarii jest Lozanna"
    Z sali padaja rozne koncepcje: "Prawdziwe", "Falszywe", "Prawdziwe" itd
    Na to glos zabiera jedna ze studentek:
    - "No co wy, przeciez stolica Szwajcarii jest Zurych!"

    :-D