  • 1. Data: 2003-10-12 13:16:21
    Temat: Jak napisać podanie o mieszkanie?
    Od: "Beavis" <b...@g...pl>

    Moja sytuacja jest trudna: mieszkamy w lokalu 47m2 (2 pokoje). Ja z moja
    dziewczyna (ktora jest w ciazy) i nasze dziecko w jednym pokoju, natomiast
    w drugim: moi rodzice plus 2 braci (z czego jeden chory na fobie spoleczna)
    i musza do niego przychodzic nauczyciele do domu. Moje pytanie jest
    nastepujace.: Jak napisac takie podanie, gdzie to sie sklada, jakie
    dokumenty sa potrzebne? \Jakie sa szanse?

    Pozdrawiam, Robert

  • 2. Data: 2003-10-12 14:50:10
    Temat: Re: Jak napisać podanie o mieszkanie?
    Od: "pietia" <p...@o...pl>

> [...]
    > domu. Moje pytanie jest nastepujace.: Jak napisac takie podanie,
    > gdzie to sie sklada, jakie dokumenty sa potrzebne? \Jakie sa szanse?

    Nie rozumiem? Chciałbyś dostać za darmo mieszkanie? Nie żebym nie rozumiał
    Twojej sytuacji życiowej, ale chyba zapominasz jakie są realia w naszym
    kraju... Jeśli czegoś chcesz, musisz to kupić. Nawet jeśli nie masz
    możliwości utrzymania się przy życiu o własnych siłach (kalectwo,
    niedorozwój) to państwo najwyżej da Ci kilkaset złotych miesięcznie. Może w
    Szwecji jest inaczej, ale nawet tam nie dają mieszkań na podanie!

    Pozdr

  • 3. Data: 2003-10-12 15:46:28
    Od: "kinka" <k...@t...pl>

    Użytkownik "Beavis" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nastepujace.: Jak napisac takie podanie, gdzie to sie sklada, jakie
    > dokumenty sa potrzebne? \Jakie sa szanse?

    Jeśli mieszkanie (47m2) jest kwaterunkowe - musisz pójść do wydziału
    lokalowego w swoim urzędzie miasta/dzielnicy i wziąć druk o przydział
    mieszkania. Zakreślasz w nim pozycję "rozkwaterowanie", zresztą wszystkiego
    możesz dowiedzieć się w ww. wydziale. Po złożeniu wymaganych dokumentów
    wniosek jest opiniowany przez komisję mieszkaniową, następnie, po pozytywnym
    zaopiniowaniu jesteś wpisywany na listę oczekujących na przydział. Szanse
    są, ale bardzo zależne od sytuacji lokalowej w Twoim mieście/dzielnicy.
    Jeśli nie ma dużego odzysku lub też nie buduje się tam lokali komunalnych -
    masz znikome szanse. Jeśli buduje się lub odzyskuje - czasami oczekiwanie na
    lokal trwa nawet kilka lat, zresztą jak jest u Ciebie możesz zapytać się w
    sekretariacie wydziału.

  • 4. Data: 2003-10-12 16:26:04
    Od: "RamoczKa" <ramokomar@[No SPAM!]poczta.onet.pl>

    > Nie rozumiem? Chciałbyś dostać za darmo mieszkanie? Nie żebym nie rozumiał
    > Twojej sytuacji życiowej, ale chyba zapominasz jakie są realia w naszym
    > kraju...

    Nie wiem, jak to jest w dużych miastach, ale w mniejszych są możliwości
    otrzymania mieszkania od gminy (oczywiście o ile takowe - wolne - istnieją).
    Często trwa to kilka lat. A procedura zaczyna się od pójścia do wydziału
    mieszkaniowego w Urzędzie Miasta/Gminy i wypełnienia wniosku (podania).
    Warto dopytać się, jakie muszą być spełnione warunki, aby można było
    otrzymać takie mieszkanie (chodzi o dochód w rozliczeniu na wszystkich
    członków rodziny i inne punkty, o których można się dowiedzieć na miejscu).

    Potem- o ile są rokowania na to mieszkanie - często zaglądać do np.
    Burmistrza i dopytywać się o nie, aż będzie miał dosyć naszej osoby i
    przyzna to mieszkanie ;-PP Niech wie, że jest źle w domu i że zależy nam na
    nowym lokalu.

  • 5. Data: 2003-10-12 19:07:42
    Od: "pietia" <p...@o...pl>

> [...]
    > Burmistrza i dopytywać się o nie, aż będzie miał dosyć naszej osoby i
    > przyzna to mieszkanie ;-PP Niech wie, że jest źle w domu i że zależy

    Chyba prościej zająć pustostan :) Nawet niewielkie miasta mają takie. A
    mieszkania od miasta to ja widziałem - to są nory w ziemi nie mieszkania. Ta
    gdzie mieszkałem parę lat było takie jedno lokum niedaleko mojego domu.
    Drewniana chata sprzed wojny, tuż przy drodze, zapadnięta pół metra w ziemię
    a ziemia była poniżej drogi. Jak padało to woda z drogi ciekła do chałupy.
    Dach złamany, konstrukcja całości pochylona jakieś 10 stopni. Nie byłem w
    środku, ale chyba się domyślam.
    Ludzie np. kupują działkę na ogródkach i stawiają domek - we Wrocławiu jest
    parę takich miejsc. Te postawione 20 lat temu zmieniły się w ulice z
    numerami i elektrycznością już na początku '90.

    Pozdr

  • 6. Data: 2003-10-12 21:26:29
    Od: "RamoczKa" <ramokomar@[No SPAM!]poczta.onet.pl>

    > Chyba prościej zająć pustostan :)

    No tak zająć od razu to wcale nie. Słyszałam, że w Wałbrzychu Rada Miejska
    wpadła na pomysł, aby mieszkańcy zgłaszali pustostany znajdujące się na
    terenie miasta.
    I z tego co wiem zrobiło się niezłe zamieszanie, bo obiecali dodatkowo, że
    będzie można zamieszkać w takich mieszkaniach a nie wszyscy zgłaszają fakt
    zajęcia takiego pustostanu;-)
    A to chyba wiąże się z jakimiś konsekwencjami?

    --
    pozdr.

  • 7. Data: 2003-10-12 22:10:09
    Od: "kinka" <k...@t...pl>

> [...]
    > Dach złamany, konstrukcja całości pochylona jakieś 10 stopni. Nie byłem w

    Ja też widziałam... w Warszawie w Śródmieściu... wyremontowali,
    wycyklinowali, wstawili armaturę (żeby nie było wątpliwości - zrobił to
    ADM)... małe bo małe, ale dość wygodne dla najemcy :-)

  • 8. Data: 2003-10-12 22:29:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 Oct 2003, pietia wrote:

    >+ > Moja sytuacja jest trudna: mieszkamy w lokalu 47m2 (2 pokoje).

    3+ciążą+2+2. 7 lub 8 osób. OIW "norma" (do "przysługiwania")
    wynosiła kiedyś 5m^2/osobę, czyli byłoby w okolicy... zastrzegam
    że nie wiem jaki jest stan przepisów (w tej dziedzinie)
    na dziś.
    Reszta czeka w "normalnej" kolejce, a ta zależy od gminy !

    [...]
    >+ Nie rozumiem? Chciałbyś dostać za darmo mieszkanie?

    Dlaczego "dostać" ? Zdaje się że chce "mieszkać".
    I nie za darmo, tylko poniżej kosztów :], coś tak
    jak komunikację miejską... miasto też nie rozdaje
    autobusów, choć do nich dopłaca :>
    A wytłumacz mi, dlaczego ci co "kiedyś" dostali mają
    sobie mieszkać w najlepsze ? W myśl tej idei musiałoby
    być coś w stylu "zapłać albo wynocha".
    Nadto OIW egzystują mieszkania "socjalne" (coś 1/3 czynszu
    komunalnego !).
    OIMW "komunalka" jest obowiązkiem gmin - to że leży
    i kwiczy w sporej częsci wynika ze stanu finansów gmin.

    >+ Jeśli czegoś chcesz, musisz to kupić.

    Ale mieszkania komunalnego się nie kupuje !
    Staje się lokatorem...
    [...]
    >+ to państwo najwyżej da Ci kilkaset złotych miesięcznie.

    To prawda. I za "komunalne" trzeba płacić, bo inaczej
    można się załapać na eksmisję.

    >+ Może w Szwecji jest inaczej, ale nawet tam nie
    >+ dają mieszkań na podanie!

    Mowa o *wynajmie*. A że 'korzystnym' ?
    Hm...
    Skoro nasze państwo pozwala sobie aby *zmuszać* prywatnych
    właścicieli do dopłacania do budynków "z przydziałami"...
    To cię nie dziwi ? - bo mnie tak.
    Tak samo wszelkie "przymusy" w postaci niemożliwości
    pozbycia się lokatora *i* niedopłacania przez państwo,
    o ile ten nie płaci, co też mnie dziwi (i skutkuje
    tym że mamy wolne mieszkania, bo nikt rozsądny
    nie wynajmie mieszkania ciężarnej).
    W odróżnieniu od istnienia i przydzielania mieszkań
    komunalnych... co mnie mało dziwi... :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-10-13 22:15:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Oct 2003, pietia wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ > Dlaczego "dostać" ? Zdaje się że chce "mieszkać".

    A ! - to ja nie mam dalszych pytań :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-10-13 23:50:56
    Od: "pietia" <p...@o...pl>

    > Dlaczego "dostać" ? Zdaje się że chce "mieszkać".

    Nie sprecyzował w pytaniu :)

> [...]
    > komunalnego !).
    > OIMW "komunalka" jest obowiązkiem gmin - to że leży
    > i kwiczy w sporej częsci wynika ze stanu finansów gmin.

    Nie zrozumiałeś mnie. Nie jestem przeciwny takim rozwiązaniom, ale nie
    zrozumiałem spomiędzy wierszy że chodzi o przydział komunalki w trybie
    pilnym czy lokalu socjalnego.

    > Ale mieszkania komunalnego się nie kupuje !
    > Staje się lokatorem...

    j.w. :)

    > W odróżnieniu od istnienia i przydzielania mieszkań
    > komunalnych... co mnie mało dziwi... :)

    Mnie też to nie dziwi.
    Moja babcia dziesiąt lat mieszkała w komunalnym. Od 2 lat ja tam mieszkam, a
    pół roku temu babcia wykupiła mieszkanie od miasta na preferencyjnych
    warunkach - jakieś 8% wartości chyba. Kawalerka, ale kamienica z '50,
    centrum, dobra komunikacja - vs - hałas na ulicy (przelotowa, dziurawa
    jezdnia), stare kaloryfery i okna, tragiczny projekt, niski standard.
    Jednak biorąc pod uwagę cenę, to był ładny prezent od miasta :)

    Pozdr