  • 21. Data: 2006-11-13 07:20:07
    Temat: Re: Próba wyłudzenia - bank internetowy
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Sun, 12 Nov 2006 16:06:13 +0100,
    john <t...@g...pl> screamed:

    > wszedlem na strone mBanku, kliknalem ikonke logowania, wszystko wygladalo tu
    > OK. Po podaniu loginu i hasla dostepu (nie hasla jednorazowego) powinno mnie
    > przeniesc do mojego konta, a wlaczyla sie strona z trescia jak opisalem

    Jakiej przeglądarki w jakiej wersji używasz? Pamiętasz jakie inne strony
    miałeś w tym czasie odpalone? Bo tu raczej wchodzi w grę cross site scripting.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:229B ]
    [ 08:19:25 user up 11159 days, 20:14, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    If vegetarians eat vegetables, what do humanitarians eat?

  • 22. Data: 2006-11-13 07:57:23
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Artur" <s...@r...pbz> wrote in message

    > Robert: wątpię by "byle leszcz" był w stanie przekierować delegację
    > domeny!!!
    > Subdomeny już "prędzej" - ale primo to domena jest nadrzędna.
    > Wątpię by domorosłemu leszczowi się to udało.

    Prymitywnie proste.
    1. Wystarczy dopisać jedną linijkę do pliku hosts.
    To akurat nie stanowi żadnego problemu, bo jak do tej pory to widziałem
    tylko jednego użytkownika, który nie pracuje z uprawnieniami admina na
    windowsie.

    2a. Wystarczy mieć lewego admina.
    O ile mogę pojąć, że w tepsie serwery dns są strzeżone i to nieźle, o tyle
    co do jakości osiedlowych sieci mam duże zastrzeżenia.
    Większość z nich przydziela dynamiczny adres IP i łącznie z nim podrzucają
    adresy lokalnych serwerów dns.

    2b. lewy admin ciąg dalszy.
    tablicę rutingu na osiedlowym ruterze też można bez problemu zmienić.

    W każdym przypadku wpisując adres w przeglądarce wylądujesz nie tam gdzie
    chciałeś.

    Oczywiście protokół https: powinien zakrzyczyć, ale trzeba się przyjrzeć
    certyfikatowi. A znasz kogoś, kto to w ogóle robi?

  • 23. Data: 2006-11-13 08:06:14
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    wiadomości news:uuhk24-037.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > No tak... Internet Explorer - dlaczego nie jestem zdziwiony...

    to trzeba było przeczytać cały artykuł a nie tylko jego początek

    "Czy korzystanie z innych przeglądarek niż IE chroni nasze pieniądze?
    Niekoniecznie. Oszust może tak zarazić komputer, że nie ma znaczenia, z
    jakiej przeglądarki korzysta użytkownik. Zawsze zostanie przekierowany na
    fałszywą stronę, choć przeglądarka będzie wyświetlała informację, że
    jesteśmy na stronie o właściwym adresie."

    Śmieszy mnie jak ktoś ma lewego, nieaktualizowanego XPka, dodatkowo
    zainstaluje sobie Operę albo innego FireFoxa i myśli że od tej pory jest
    super zabezpieczony.

    --
    pozdr
    P.

  • 24. Data: 2006-11-13 12:36:19
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 13 Nov 2006 09:06:14 +0100,
    gg <d...@d...d> screamed:

    > Śmieszy mnie jak ktoś ma lewego, nieaktualizowanego XPka, dodatkowo
    > zainstaluje sobie Operę albo innego FireFoxa i myśli że od tej pory jest
    > super zabezpieczony.

    Ale skala zagrożenia jest niezaprzeczalnie przynajmniej o rząd niższa.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:238B ]
    [ 13:37:09 user up 11159 days, 1:32, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Behind every successful man is a woman, behind her is his wife. -- G. Marx

  • 25. Data: 2006-11-13 14:57:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    gg wrote:
> [...]
    > na fałszywą stronę, choć przeglądarka będzie wyświetlała informację, że
    > jesteśmy na stronie o właściwym adresie."

    Serdeńko - jak ktoś ma inną przeglądarkę, to "pluskwa" korzystająca z
    dziur explodera nie zadziała.

    Poza tym exploder występuje w produktach mikrosyfa - jak ktoś z nich nie
    korzysta, to i explodera mieć nie będzie a i żadnych odpowiedników pliku
    "hosts" dostępnych do zapisu przez zwykłego użytkownika nie będzie.

    > Śmieszy mnie jak ktoś ma lewego, nieaktualizowanego XPka, dodatkowo
    > zainstaluje sobie Operę albo innego FireFoxa i myśli że od tej pory jest
    > super zabezpieczony.

    Te, "fachowiec" - od kiedy FireFox na "lewym nieaktualizowanym XP" daje
    w nagłówku "Thunderbird 1.5.0.7 (X11/20060911)"? (ze szczególnym
    wskazaniem na "X11")

  • 26. Data: 2006-11-13 18:28:13
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Mon, 13 Nov 2006 01:57:23 -0600, witek napisał(a):

    > Prymitywnie proste.
    > 1. Wystarczy dopisać jedną linijkę do pliku hosts.

    Tylko że to trzeba zrobić.

    > Oczywiście protokół https: powinien zakrzyczyć, ale trzeba się przyjrzeć
    > certyfikatowi. A znasz kogoś, kto to w ogóle robi?

    Tak - ja sprawdzam certyfikaty stron w połączeniu bezpiecznym.