  • 11. Data: 2004-05-25 06:16:51
    Temat: Re: Próba wyłudzenia
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    news:c8tkud$qd9$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Kazdy obywatel ma obowiazek powiadomienia organow scigania o popelnieniu
    > przestepstwa jesli tylko jest tego swiadom.

    Sam to wymysliles?!

    WOJSAL

  • 12. Data: 2004-05-25 06:17:37
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > Czyzbym byl az tak niewyspany? A moze napisalem po chinsku?

    Napisales po polsku. Jeno nie podales podstawy
    prawnej Twojego pogladu.

    WOJSAL

  • 13. Data: 2004-05-25 06:30:50
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Redbox" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Pani X w celu wyłudzenia świadczenia pieniężnego od instytucji
    samorządowej,
    > złożyła fałszywe oświadczenie o swojej sytuacji materialnej.

    Dlaczego w tym kraju urzedasy, oplacane przez
    podatnikow, z gory zakladaja, ze kazdy podatnik
    to musi byc oszust? Przeciez to jest chore.

    Z gory zakladasz, ze pani X miala cel wyludzic swiadczenie.
    A moze po prostu chciala dostac jakas tam zapomoge,
    bo myslala, ze jej sie nalezy?

    Czy masz dowody na to, ze ona chciala wyludzic?

    > Co ważne, zrobiła to uprzedzona o odpowiedzialności karnej z art. 233 kk.

    A skonsultowal niezgodnosci z zainteresowana?
    Moze te niezgodnosci daloby sie wyjasnic bez
    prokuratury, UOP, ABW itp?

    > Urzędnik przyjmujący dokumenty, na podstawie innych materiałów, odkrył
    > fałszerstwo i w porę wstrzymał wypłatę świadczenia.

    Czyli kolejny Sherlock Holmes z biurolandii wykryl
    kolejna afere...
    A co bedzie jesli Sherlock Holmes sie pomylil?
    Czy w ogole jest mozliwe by urzedasowy Sherlock H.
    mogl sie pomylic?

    > I teraz pytania:
    > 2. Czy ma znaczenie to, czy działanie pani X odniosło zamierzony skutek,
    czy
    > też sama próba jest wystarczającym powodem do ewentualnego ścigania?

    I do zamkniecia w wiezieniu dla wyjatkowo groznych
    przestepcow.
    Jesli jest winna oczywiscie powinna byc ukarana. Tylko
    skad te domysly, ze jak sie jakiemus urzadsowi
    nie zgadza w papierach, to znak, ze ow urzedas
    ma do czynienia z oszustem?! Wszyscy na swiecie
    to oszusci?! (za wyjatkiem urzedasow oczywiscie)

    > 3. Jakie konsekwencje mogą spotkać panią X?

    Jakie konsekwencje moga spotkac urzednika, ktory nieslusznie
    oskarzyl obywatela? Czy ktos mu chociaz pogrozi palcem?
    Kto poniesie koszty sprawy sadowej, jesli ta sprawa
    bedzie przegrana dla urzedasa? Znowu podatnik
    bedzie to finansowal? A dlaczego nie urzedas
    z wlasnej pensji?

    WOJSAL

  • 14. Data: 2004-05-25 14:46:48
    Od: Redbox<r...@o...pl>

    Bardzo serdecznie dziękuję za tak wyczerpujące wyjaśnienia.
    Pozdrawiam.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 15. Data: 2004-05-25 14:48:49
    Od: Redbox<r...@o...pl>

  • 16. Data: 2004-05-25 14:51:23
    Od: Redbox<r...@o...pl>

    To były podziękowania dla Roberta Tomasika
    (pomyłkowo wpisane w innej linii)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 17. Data: 2004-05-25 15:10:39
    Od: Redbox<r...@o...pl>

    WOJSAL - skąd u Ciebie tyle nienawiści do ludzi?
    Padło pytanie o konkretną sprawę, bez żadnych szczegółów, bez mowy o dowodach,
    ich sile, czy innych okolicznościach sprawy, a Ty wymyślasz jakieś swoje
    teorie, które nie mają żadnego związku z samym pytaniem.
    To właśnie Ty bawisz się w Sherlocka Holmesa szukając innych wątków, a co
    gorsza, robisz to z jakąś dziwną złością. (?!)
    Nie potrafisz dyskutować na konkretny temat, albo nie masz ochoty na taką
    dyskusję, to nie zadręczaj innych swoimi fochami.
    Pozdrawiam i mam nadzieję, że zły nastrój szybko Ci minie.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 18. Data: 2004-05-25 16:11:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > W zależności od tego o jakie świadczenie chodzi, można by się
    > zastanawiać nad art.297 kk.

    W sumie nie pomyślałem. Ale masz oczywiście rację. Jeśli świadczenie jest
    z katalogu tam wymienionych, to oczywiście dojdzie jeszcze kumulacja 297
    kk. I w tym wypadku 297 kk będzie dokonane bez względu na to, czy dotację
    / subwencję wypłacono.

  • 19. Data: 2004-05-25 20:30:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 May 2004, Olo Kwasniak wrote:

> [...]
    >+ > A jaki to jest obowiązek?
    >+
    >+ Czyzbym byl az tak niewyspany? A moze napisalem po chinsku?

    Nie, nie spodziewali się że napiszesz coś nie mając na podorędziu
    ustawy, rozporządzenia a najmniej jakiegoś regulaminu ! ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 20. Data: 2004-05-26 06:04:38
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > WOJSAL - skąd u Ciebie tyle nienawiści do ludzi?

    U mnie zlosc do ludzi?
    A co powiesz o czlowieku, ktory szuka
    sposobu by kogos ukarac tylko dlatego,
    ze cos mu sie wydaje?
    Czy to ja doszukuje sie "wyludzenia pieniedzy"
    u innych osob?
    To ja sie pytam Ciebie: skad u urzednikow
    bierze sie tyle nienawisci do podatnikow?
    Skad tyle zlej woli by ich scigac, nekac
    zamiast probowac pomoc, wyjasnic.
    Czy kazdy, kto sklada nieprawdziwe zeznania,
    nieprawidlowy wniosek musi byc przestepca,
    swiadomym swego czynu?

    Nie jest wielka sztuka scigac obywatela
    za to ze niedopelnil formalnosci, czy za to
    ze np. nieswiadomie zlozyl falszywe oswiadczenie.
    Tym bardziej, ze urzednik nie ponosi
    ZADNYCH konsekwencji swojego oskarzenia
    (jesli oskarzenie bylo falszywe). A obywatel
    juz ponosi odpowiedzialnosc za swoje bledy.
    Nie sztuka jest procesowac sie na koszt
    podatnika. itd, itd

> [...]
    > ich sile, czy innych okolicznościach sprawy, a Ty wymyślasz jakieś swoje
    > teorie, które nie mają żadnego związku z samym pytaniem.

    A jakiez dowody masz na na to, ze "Pani X w celu wyłudzenia
    świadczenia pieniężnego zlozyla falszywe oswiadczenie"?

    > To właśnie Ty bawisz się w Sherlocka Holmesa szukając innych wątków, a co
    > gorsza, robisz to z jakąś dziwną złością. (?!)

    To prawda, ze nie mam ochoty tolerowac
    zlosliwosci urzednikow, ktorzy zamiast sluzyc
    podatnikom czesto traktuja ich jak intruzow
    lub przestepcow.

    > Pozdrawiam i mam nadzieję, że zły nastrój szybko Ci minie.

    Tak, wystarczy skrytykowac Pana Urzednika Panstwowego
    a juz wiadomo, ze mam zly nastroj.
    Ja tylko osmielilem sie skrytykowac chora,
    i nadal jeszcze czesta, postawe urzednika,
    ktory traktuje obywatela jak przestepce.

    Szkoda, ze nie odpowiedziales na pytania
    jakie tam zadalem. A Twoja wypowiedz sugeruje,
    ze nie odcinasz sie od tych zlych postaw,
    ktore zasygnalizowalem. Byloby krzywdzace
    mowic ze wszyscy urzednicy panstwowi
    sa zli, niepotrzebni itp. Jednak
    szkoda, ze przynajmniej nie powiedziales
    ze postawa urzednika, jaka opisalem
    jest conajmniej niewlasciwa. Jest
    szkodliwa i dla podatnika i dla
    innych, rzetelnych urzednikow...