  • 11. Data: 2009-10-21 17:56:02
    Temat: Re: Prawo wekslowe
    Od: KonKomp <k...@k...pl>

    wromek wrote:
    > sprzedaj komus weksel za 2 kpln plus odsetki ;)
    > po co sie ci?gac po s?dach ;)

    A chcesz kupić? ;-)

  • 12. Data: 2009-10-21 18:19:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    KonKomp pisze:

    > A chcesz kupić? ;-)

    Po pierwsze: ważne, kto jest dłużnikiem :)

    Po drugie: pamiętaj, że jako sprzedawca weksla (indosant) odpowiadasz
    za jego zapłatę. Jest zatem możliwe, że to Ty byś zapłacił te 10k, a nie
    wystawca :) Warunkiem braku odpowiedzialności indosanta za zapłatę
    weksla jest umieszczenie odpowiedniego zastrzeżenia na indosie. np.
    "ustępuję bez odpowiedzialności za zapłatę na rzecz..." - taka uwaga,
    gdybyś chciał faktycznie sprzedać weksel :)

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2009-10-21 20:35:02
    Od: KonKomp <k...@k...pl>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > "ustępuję bez odpowiedzialności za zapłatę na rzecz..." - taka uwaga,
    > gdybyś chciał faktycznie sprzedać weksel :)

    Nie, tak tylko pisałem ;-) Ja o wekslach do niedawna nie miałem
    zielonego pojęcia. W tej chwili wiem przynajmniej jak się wystawia (mam
    nadzieję :P) no i pewnie dowiem się jak się dochodzi swoich praw na ich
    podstawie. Wiem że są firmy skupujące weksle, ale raczej tego nie będę
    robił. W każdym bądź razie dobrze na przyszłość wiedzieć że taki zapis
    musi być ;-)

  • 14. Data: 2009-10-21 21:07:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    KonKomp pisze:

> [...]
    > podstawie. Wiem że są firmy skupujące weksle, ale raczej tego nie będę
    > robił. W każdym bądź razie dobrze na przyszłość wiedzieć że taki zapis

    Tak z ciekawości, jak możesz to podaj tu treść tego weksla,
    sprawdzimy, czy jest poprawna :)

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2009-10-22 06:37:44
    Od: KonKomp <k...@k...pl>

    Liwiusz wrote:
    > Tak z ciekawości, jak możesz to podaj tu treść tego weksla,
    > sprawdzimy, czy jest poprawna :)

    To coś w tym stylu:

    WEKSEL

    NUMER WEKSLA: XXX
    MIEJSCE I DATA WYSTAWIENIA WEKSLA: XXXX, 22 czerwca 2009
    WALUTA: PLN
    Dnia AA.BB.2009 zapłacę bez protestu za ten własny weksel na zlecenie:
    1) CCCC, zamieszkałego w DDDD,
    Kwota: EEEEE zł,
    Słownie: FFFFF zł.
    Imię, Nazwisko, adres, nr dowodu i pesel wystawiającego: GGGG, ul. HHHH,
    IIII, numer dowodu: JJJJ , pesel: KKKK
    Płatny w LLLLLL

    Na dole jeszcze drukowanymi imie i nazwisko dłużnika i podpis
    CCCC i DDDD to moje dane,
    GGGG, HHHH, IIII, JJJJ, KKKK to dane dłużnika

    Z tego co słyszałem powinien być najprostrzy jak może być, bez żadnych
    warunków i bez danych o żadnej umowie

    Takie coś może być? ;-)

  • 16. Data: 2009-10-22 07:08:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    KonKomp pisze:

> [...]
    > GGGG, HHHH, IIII, JJJJ, KKKK to dane dłużnika
    >

    > Z tego co słyszałem powinien być najprostrzy jak może być, bez żadnych

    Wygląda na to, że może być :)

    A najprostszy weksel to taki:

    Kraków, 10 czerwca 2009r.
    Dnia 1 grudnia 2009r. zapłacę za ten weksel na zlecenie Jana Iksińskiego
    sumę 100zł. Płatny w Krakowie
    (podpis)

    Te wszystkie dodatki typu adresy, numery dowodów, są nieistotne, i tak
    jedynym dowodem zaciągnięcia zobowiązania wekslowego jest podpis.

    Kwota też nie musi być słownie i cyframi.

    --
    Liwiusz