  • 11. Data: 2003-11-25 19:02:58
    Temat: Re: Prawo pracy ?
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    news:vu37sv8vb2j3g97b5o8qurollp2i24d82d@4ax.com

    > Wiesz co, lepiej się nie odzywaj, jak się nie znasz. Do tego nawet jak
    > ktoś Ci zwraca uwagę, że się mylisz to dalej wprowadzasz w błąd.
    >
    > Art. 30. § 1.
    > [...]
    > 3) przez o?wiadczenie jednej ze stron bez zachowania okresu
    > wypowiedzenia (rozwi?zanie umowy o pracę bez wypowiedzenia),
    > [ Art. 55. § 1., § 1^1., § 2., § 3.]

    Nie musisz cytować ustaw gdyż one nijak się mają
    do sytuacji opisanej w poscie zaczynającym wątek.
    Wskaż mi palcem (a na kolanach będę przepraszał)
    gdzie w tym poscie jest opisana sytuacja do której
    mógłbyś zastosować któryś z cytowanych przepisów?
    On nie pytał jakie warunki musi spełnić aby rozwiązać
    umowę o pracę bez wypowiedzenia! On ją rozwiązał
    i słowem nie podał jak to zrobił.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Pół prawdy to całe kłamstwo."

  • 12. Data: 2003-11-25 20:43:40
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 25 Nov 2003 20:02:58 +0100, "Andrzej_K."
    <n...@n...spam.pl> zakodował:

> [...]

    >gdzie w tym poscie jest opisana sytuacja do której
    >mógłbyś zastosować któryś z cytowanych przepisów?

    "pracownik, który rozwi?zał umowę z pracodawc? bez wypowiedzenia"

    Oznacza to rozwiązanie w trybie art. 55 KP (dokładne uzsadnienie,
    czyli dokładniejsze sprecyzowanie nie było możliwe na podstawie
    przedstawionych danych). Czyli nie ma nic wspólnego z art. 64 na który
    Ty się powoływałeś.

    Nie musisz klękać.

    >On nie pytał jakie warunki musi spełnić aby rozwiązać
    >umowę o pracę bez wypowiedzenia! On ją rozwiązał

    Właśnie - On ją rozwiązał, a nie porzucił pracę (czyli bez słowa
    przestał przychodzić w TRAKCIE obowiązywania umowy). Najpierw
    rozwiązał i dopiero sobie poszedł.

    >i słowem nie podał jak to zrobił.
    Nie ma to znaczenia (uzasadnieniem mogło być "bo zupa była za słona")
    - skoro rozwiązał umowę bez wypowiedzenia (i nie ma to nic wspólnego z
    porzuceniem pracy w "dawnym" rozumieniu, które obecnie oznacza
    naruszenie podstawowych obowiązków pracownika), to tak ma być na
    świadectwie które pracodawca niezwłocznie ma wystawić.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 13. Data: 2003-11-25 23:10:31
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Nie musisz cytować ustaw gdyż one nijak się mają
    > do sytuacji opisanej w poscie zaczynającym wątek.

    Tak sie sklada, ze maja.

> [...]
    > On nie pytał jakie warunki musi spełnić aby rozwiązać
    > umowę o pracę bez wypowiedzenia! On ją rozwiązał

    Wlasnie dlatego ze zlozyl stosowne oswiadczenie umowa sie rozwiazala. Na
    dobra sprawe nawet gdyby nie podal zadnych przyczyn to oswiadczenie i tak
    jest skuteczne. Skutek oswiadczenia woli pracownika nie jest uzalezniony od
    istnienia przyczyn do jego zlozenia. Jezeli bylo ono bezpodstawne to
    pracodawca moze dochodzic od pracownika odszkodowania. Podstawa rozwiazania
    umowy zostaje jednak niezmieniona. Blednie rozumiesz "porzucenie pracy". W
    zasadzie to nie masz pojecia o trybach rozwiazywania umow o prace. W
    opisanej sytuacji zwolnienie dyscyplinarne wreczone pracownikowi jest
    bezskuteczne bo umowa juz nie wiazala stron. Pracodawca jesli wyda
    swiadectwo pracy i zawrze w nim iformacje o zwolnieniu dyscyplinarnym bedzie
    musial je sprostowac a moze nawet zaplaci odszkodowanie jesli pracownik
    wykaze zwiazek miedzy jego bledna trescia a doznana szkoda.

    Nie wprowadzaj juz w blad!

    Dan

  • 14. Data: 2003-11-26 07:04:57
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

> [...]
    > czyli dokładniejsze sprecyzowanie nie było możliwe na podstawie
    > przedstawionych danych).

    > Czyli nie ma nic wspólnego z art. 64 na który

    OK! "Jestem cham, *ale honorowy* :) < klęczę >

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Nigdy nie kłóć się z głupcem gdyż ludzie