    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo pracy ?
    Date: Tue, 25 Nov 2003 21:43:40 +0100

    Pięknego dnia Tue, 25 Nov 2003 20:02:58 +0100, "Andrzej_K."
    <n...@n...spam.pl> zakodował:

    >Użytkownik "Kaizen" <x...@c...sz> napisał w wiadomości

    >Nie musisz cytować ustaw gdyż one nijak się mają
    >do sytuacji opisanej w poscie zaczynającym wątek.

    >Wskaż mi palcem (a na kolanach będę przepraszał)
    >gdzie w tym poscie jest opisana sytuacja do której
    >mógłbyś zastosować któryś z cytowanych przepisów?

    "pracownik, który rozwi?zał umowę z pracodawc? bez wypowiedzenia"

    Oznacza to rozwiązanie w trybie art. 55 KP (dokładne uzsadnienie,
    czyli dokładniejsze sprecyzowanie nie było możliwe na podstawie
    przedstawionych danych). Czyli nie ma nic wspólnego z art. 64 na który
    Ty się powoływałeś.

    Nie musisz klękać.

    >On nie pytał jakie warunki musi spełnić aby rozwiązać
    >umowę o pracę bez wypowiedzenia! On ją rozwiązał

    Właśnie - On ją rozwiązał, a nie porzucił pracę (czyli bez słowa
    przestał przychodzić w TRAKCIE obowiązywania umowy). Najpierw
    rozwiązał i dopiero sobie poszedł.

    >i słowem nie podał jak to zrobił.
    Nie ma to znaczenia (uzasadnieniem mogło być "bo zupa była za słona")
    - skoro rozwiązał umowę bez wypowiedzenia (i nie ma to nic wspólnego z
    porzuceniem pracy w "dawnym" rozumieniu, które obecnie oznacza
    naruszenie podstawowych obowiązków pracownika), to tak ma być na
    świadectwie które pracodawca niezwłocznie ma wystawić.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775