  • 1. Data: 2005-07-30 15:54:41
    Temat: Prawo podejrzanego.
    Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>

    Świadek, ku swojemu zaskoczeniu przemienił się w podejrzanego. Czy na etapie
    przesłuchania policyjnego ma prawo, aby jego adwokat był wówczas obecny?
    Jeśli tak, to czy ma trzymać dziub na kłótkę, czy wolno mu również czynnie
    uczestniczyć w przesłuchaniu swojego klienta?
    Anna

  • 2. Data: 2005-07-30 22:02:48
    Temat: Re: Prawo podejrzanego.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Świadek, ku swojemu zaskoczeniu przemienił się w podejrzanego. Czy na
    etapie
    > przesłuchania policyjnego ma prawo, aby jego adwokat był wówczas
    obecny?

    Oczywiście, że ma prawo jajko podejrzany mieć obrońcę.

    > Jeśli tak, to czy ma trzymać dziub na kłótkę, czy wolno mu również
    czynnie
    > uczestniczyć w przesłuchaniu swojego klienta?

    Zakładam, ze pytanie dotyczy obrońcy, a nie świadka. Myślę, że obrońca
    wie lepiej, co mu wolno :-). Jakby nie mógł się odzywać, to po co by
    miał przychodzić?

  • 3. Data: 2005-07-31 06:04:21
    Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>

    > Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Myślę, że obrońca
    > wie lepiej, co mu wolno :-). Jakby nie mógł się odzywać, to po co by
    > miał przychodzić?

    Dzięki. Świeżo upieczony podejrzany nie wie, co adwokatowi wolno. Ławnikom
    też wiele wolno, a siedzą cicho. Dobry adwokat, to pewnie pyskaty adwokat? A
    jak jest lepiej - już na policji czy dopiero w sądzie? Sprawa jest o
    pogróżki karalne do potencjalnej teściowej, które mial rzekomo wypowiadać
    do...przyszłego teścia! Mimo wszystko, chłopak chce się...żenić :))).
    Anna

  • 4. Data: 2005-07-31 07:33:39
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Anna Kwiecińska napisał(a):

    > Dobry adwokat, to pewnie pyskaty adwokat?

    Pyskaty adwokat to zły adwokat. Zazwyczaj oznacza to że nie ma
    sensownych argumentów, a produkuje się tylko dla wywarcia wrażenia na
    kliencie.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 5. Data: 2005-07-31 07:59:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    wypowiadać
    > do...przyszłego teścia! Mimo wszystko, chłopak chce się...żenić :))).

    Jeśli adwokat, to teraz. Potem może być kłopot z odkręceniem błędów w
    obronie.

  • 6. Data: 2005-07-31 08:35:24
    Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>

    > Anna Kwiecińska napisał(a):
    >

    > Pyskaty adwokat to zły adwokat. Zazwyczaj oznacza to że nie ma
    > sensownych argumentów, a produkuje się tylko dla wywarcia wrażenia na
    > kliencie.

    Może źle się wyraziłam.. O krasomówstwo raczej mi chodziło. Takie, jak
    prezentują studenci prawa w Krakowie w corocznym oratorskim konkursie na
    obronę jakiejś słynnej postaci. Ostatnio była chyba obrona Gorgonowej /?/ No
    i żeby nie uśpił Wysokiego ;).
    Anna

  • 7. Data: 2005-07-31 09:17:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Anna Kwiecińska napisał(a):

    > Może źle się wyraziłam.. O krasomówstwo raczej mi chodziło.

    Krasomówstwo w sądzie i na prokuraturze nie jest do niczego potrzebne.
    Liczą się raczej sensowne argumenty.

  • 8. Data: 2005-07-31 15:18:24
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

> [...]
    > adwokat? A
    > wypowiadać
    >
    > Jeśli adwokat, to teraz. Potem może być kłopot z odkręceniem błędów w

    dokładnie-adwokat już teraz
    Wydaje mi się, zaintersowany/podejrzany /w trakcie czynności sprawdzających
    uprawdopodobnił popełnienie przedmiotowego czynu, skoro został
    przesłuchany w char. podejrzanego po uprzednim przedst. zarzutów i
    aktualnie jest prowadzone postępowanie p-ko a nie w sprawie/.jak sądzę/
    0czywiście , że podejrzany ma prawo odmowy składania jakichkolwiek
    wyjaśnień, może także zmieniać wersje -lecz nie zawsze jest to korzystne dla
    podejrzenego