  • 1. Data: 2002-05-10 12:32:34
    Temat: Prawo patentowe
    Od: "JoJo" <g...@p...fm>

    Witam!
    mam problem dotyczący możliwości zastrzerzenia hasła reklamowego
    czy jest jakaś przyjaźniejsza strona niż UP RP mogąca wyjaśnić co, jak i
    dlaczego
    jestem dyletantką w dziedzinie prawa więc będę wdzięczna za pomoc
    pozdrawiam
    Joanna

  • 2. Data: 2002-05-11 09:57:13
    Temat: Re: Prawo patentowe
    Od: Romek Bieda <r...@i...pl>

    On Fri, 10 May 2002 14:32:34 +0200, "JoJo" <g...@p...fm> wrote:

    >Witam!
    >mam problem dotycz?cy mo?liwo?ci zastrzerzenia has?a reklamowego
    >czy jest jaka? przyja 1/4 niejsza strona ni? UP RP mog?ca wyja?niae co, jak i
    >dlaczego
    >jestem dyletantk? w dziedzinie prawa wi?c b?d? wdzi?czna za pomoc
    >pozdrawiam
    >Joanna

    i co jeszcze chesz zg?osic
    moze zglos swoje imie , dostaniesz patent
    na szczescie hasla reklamowego nie da sie opatentowac
    mozesz je zg?osic jako znak towarowy ,np. zrobisz sobie tarcz herbowa
    z napisem jestem weso?y romek i mam na przedmiesciu domek
    i tka tarcze herbowa mozesz zarejestrowac - np. jako onznaczenie
    produkowanych przez cibie domuw . Ale oczywiscie nie znaczy to ze kto
    inny nie bedzie mog? uzywac podobneij tarczy w celu oznaczenia
    porodukowanych przez niego parowek.
    Natomiast has?o reklamowe moze podlegac ochronie jako utwor w
    rozumieniu prawa autorskiego. Ale musi spelnac przeslanki utworu a w
    przypadku hasla reklamowego bedzie to trudne. Jest obszerna monografia
    na ten temat - dzielo reklmowe i jego twórca, K. Grzybczyk. Polecam.
    pozdrawiam
    Romek
    www.prawnik.net.pl