  • From: "Irek" <i...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawo o ruchu drogowym
    Date: Wed, 9 Jan 2002 22:43:21 +0100

    Witam.
    Mam dwie sprawy. Mianowicie dostalem 2 mandaty wysoko punktowane 9pkt. Tak
    sie stalo ze mijal miesiac za miesiacem i nikt sie o nie nie upominal. W
    miedzyczasie zrobilem sobie prawko na motor i na kursie dowiedzialem sie ze
    te mandaty niekoniecznie byly zasluzone. Mianowicie.
    1. Jechalem przez jakas wioske (teren zabudowany) gdzies z predkoscia 60km/h
    czyli wszystko ok. i wyprzedzilem jakiegos tira. Tylko ze byla dluga prosta
    i nie chcialem za bardzo sie rozpedzac wiec wyprzedzalem dlugo. Rozpoczalem
    na przerywanej lini a zakonczylem na skrzyzowaniu. (wg policjanta to bylo
    skrzyzowanie, a tak naprawde to droga wychodzaca z srodka lasu i tylko
    oznaczona znakami poziomymi (na terenie zabudowanym srodek lasu, ale tak
    tamten teren zabudowany wygladal)). Gliniarz wlepil mi 9pkt karnych za
    wyprzedzanie na skrzyzowaniu i chyba niepotrzebnie podpisalem ten mandat.
    Minelo juz 15 miesiecy od tego czasu. Nie znam nazwiska policjanta ani nie
    mam tego druku mandatu. Co o tym sadzicie.

    2. Prosta sytuacja nagminnie stosowana przez kierowcow, ale wygladalo to
    tak. Wyjezdzajac z ronda na ulice jednokierunkowa o dwoch pasach ruchu
    zatrzymalem sie przed przejsciem zeby ustapic pieszym. I tak czekalem a oni
    lezli i lezli. Jak juz wszyscy zeszli z mojego pasa to ruszylem. A okazalo
    sie ze na ten drugi pas w moim kierunku jeszcze jakis gosc wszedl. Moj
    przejazd nie przeszkodzil mu w zaden sposob, a za to dostalem 9pkt i kupe
    forsy do zaplacenia. Tutaj troche mniej czasu uplynelo bo pol roku. Tez nie
    mam kwitka i nie wiem kto wypisal. Co z tym robic.
    Czy warto sie o to sadzic czy to sa sprawy przegrane. CZy mozna to wziac na
    przeczekanie? Staralem sie jakos obiektywnie to przedstawic, ale nie wiem
    czy to mi sie udalo. Przegladalem kodeks o ruchu drogowym ale tam nie ma
    takich sytuacji.
    Pozdrawiam
    Irek